CDA opent kleine aanval op grootste concurrent

Het CDA heeft op zijn website de eerste aanval geopend op zijn grootste concurrent, de PvdA. Niet echt overtuigend trekken de christen democraten het gratis openbaar vervoer, dat de socialisten willen introduceren, in twijfel.

De PvdA wil niet voor de hele Nederlandse bevolking gratis openbaar vervoer, maar alleen voor de ouderen en gehandicapten. (Zou dat gratis openbaar vervoer die paar euro die na 2011 betaald moeten worden voor de AOW moeten compenseren?)

Het CDA stelt dat gratis openbaar vervoer niet bestaat, omdat het áltijd moet worden betaald. Beetje doorzichtig, moet ik zeggen. Toen de VVD, huidige coalitiepartner van het CDA, begon te strooien met gratis kinderopvang heb ik dit argument niet gehoord. Is gratis kinderopvang dan de uitzondering op de regel dat níet ergens van betaald moet worden?

Volgens het CDA betalen mensen die hiervan geen gebruik maken toch mee aan het gratis openbaar vervoer voor anderen. Maar is dat niet het hele eieren eten van onze verzogingsstaat? Als kinderopvang gratis wordt, wordt dit toch ook betaald door belasting geld van mensen die misschien zelf geen kinderen hebben. Is Het Grote Doel -het tegengaan van vergrijzing- nu echt de enige rechtvaardiging om geldverslindende maatregelen door te voeren?

Het CDA heeft gelijk op één punt. Mensen zullen de auto niet laten staan omdat het openbaar vervoer ineens niets meer kost. Zeker niet als Karla Peijs niets doet aan de spoorwegregeling. Ik zou zeggen: mevrouw Peijs, werk aan de winkel!

Bron: CDA

Lees ook:Gratis openbaar vervoer voor ouderen
Lees ook:GroenLinks dendert als sneltrein over NS
Lees ook:Boze Bos stampvoet erop los
Lees ook:De SP heeft weer een goed idee
Lees ook:Nederlandse overheid vraagt naar kerkgang 65+’ers

4 reacties op “CDA opent kleine aanval op grootste concurrent

  1. maarten

    Inderdaad, het is denk ik het belangrijkst dat de treinen op tijd gaan rijden. In Nederland sta je soms zo lang te wachten dat er om je heen nieuwe bejaarden bij komen. Die zouden dan vervolgens weer gratis mogen meerijden waardoor de inkomsten van de NS nog minder worden en de kaartjes duurder. De enige manier om deze vicieuze cirkel te doorbreken is op tijd gaan rijden. en misschien moet de NS iets meer gaan investeren in klantenbinding.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Roland

    Ik vind dat je juist NIET moet stimuleren dat bejaarden de trein ingaan. Ze dringen voor, lopen veel te langzaam in de weg en denken dat de trein van hun is! Ouderentoeslag in plaats van 65 plus kaarten!!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jan Truijens

    Kijk, voor mij is er weinig verschil tussen de A2 en een NS-perron in Utrecht om half acht ‘s ochtend: grauwe koppen, gemopper, duwen en trekken om te kunnen rijden en je weet nooit wanneer je aankomt. Gelukkig ben ik oud en gebrekkig en wordt het allemaal gratis. Dankjulliewel voor het meebetalen.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Roland

    (even tussen haakjes: de reactie van ‘Roland’ op 0109006 is dus niet van DE Roland die hier regelmatig reageert. Er zijn blijkbaar meer hondjes die Fikkie heten…)

    En nou ‘moet’ ik dus reageren op deze posting. Vooruit, ik heb er zelf ook al over geschreven op http://www.werkwijzer.blog.nl). Eens met het CDA: gratis openbar vervoer bestaat niet. Eens met Melissa: gratis kinderopvang bestaat niet. Niks is ‘gratis’, alles moet (door iemand) opgehoest wrden. Heeft dus alles te maken met solidaritiet. Willen we met elkaar een leefbare samenleving in stand houden of niet???

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.