Bos: Economische groei is niet het belangrijkst

Volgens ‘wannabe aanstaande premier’ Wouter Bos is economische groei niet het belangrijkste dat er is. Het milieu is minstens zo belangrijk. De PvdA wil daarom best 0.25% van de economische groei inleveren voor milieu-vriendelijke maatregelen.

CDA deed gister ook een gooi naar een wat milieu-vriendelijker imago. In een debat met Femke Halsema riep Maxime Verhagen dat er een heffing moet komen op goedkope vliegtickets. Dit was eerder niet mogelijk door Europese regelgeving. Vandaar ook dat CDA het milieu ook maar even gelaten heeft voor wat het was?

Verhagen vindt het te zot voor woorden dat een vliegreisje naar Parijs goedkoper is dan een treinreis. Halsema was het natuurlijk roerend eens met de CDA voorman, die weer van stal werd gehaald om de plek van Balkenende in te nemen.

Ik heb het al eens eerder gezegd, en ik zeg het nog maar eens. Al dat gepraat over milieu in deze campagne is natuurlijk mooi, maar ik hoop dat er na de verkiezingen ook iets van wordt waargemaakt. Het kabinet Balkenende heeft hier nu niet bepaald een speerpunt van gemaakt en je maakt mij niet wijs dat dit alleen maar kwam door de Europese regelgeving over goedkope vliegtickets.

Bron: nieuws.nl

Lees ook:Wouter Bos al in paniek?
Lees ook:CDA is niet christelijk genoeg
Lees ook:GroenLinks: Houdt Israëlische nederzettingen in de gaten
Lees ook:Balkenende haalt de 50!
Lees ook:Had GroenLinks moeten willen regeren?

2 reacties op “Bos: Economische groei is niet het belangrijkst

  1. Jan Truijens

    Zie ik door Bos de bomen weer?! Wat wordt er toch verschrikkelijk aan lippendienst gedaan. Ik ben niet (meer)geïnteresseerd in meningen maar in maatregelen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Ben Verhagen

    De europeese “regenten” hebben “open skies”
    gelanceerd. Voor een habberkrats naar amerika.
    Iedere passagier die op en neer vliegt verbruikt evenveel brandstof als ik met mijn auto met mijn gezin(3 personen) in een heel jaar.
    Op 10 km hoogte is de uitstoot ook nog eens stukken schadelijker.
    Daar zal de lucht zeker van open gaan.

    10 miljoen reizigers die elk 5000 kilometer afleggen zorgen dus voor evenveel uitstoot
    als 5 miljoen auto’s die (1 op 10) 10 000 km rijden.
    Rijden ze 1 op 20 praat je dus over 10 miljoen auto’s die 10 000 km afleggen en waar ook nog eens vier personen mee kunnen worden vervoert.
    Toch wordt de luchtvaart aan alle kanten beschermd, gestimuleerd en goedkoop gehouden.

    Koopt allen spaarlampen en gaat u vooral rustig slapen!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.