Bedrijven die telefonisch goederen of diensten aanbieden, mogen straks niet meer lukraak iedereen bellen. Er komt een register om ongewenste telefoontjes te voorkomen.
Meer dan 90 procent van de mensen vindt de telefoontjes storend, blijkt uit een onderzoek. Consumenten kunnen zich nu al melden bij de stichting Infofilter als ze niet meer gebeld willen worden, maar telemarketingbedrijven hoeven zich daar niet aan te houden.
Staatssecretaris Heemskerk wil nu een 'bel me niet'-register in het leven roepen dat wél verplicht moet worden geraadpleegd. Het gaat in 2008 in.
Lees ook:Tientallen Chinese kinderen gedood door virus
Lees ook:Dierenalarmnummer 113 ten onrechte opzij geschoven
Lees ook:GroenLinks stelt meldpunt buitenschoolse opvang in
Lees ook:VVD verder zonder Nijs en Van Aartsen
Lees ook:Bussemaker wil 6000 extra verpleegkundigen
EINDELJIK!!!!!!!!
eindelijk van die HEL af
Wat een heerlijk vooruitzicht en een stap in het beteugelen van de schofterigheid, ook door grote gerenomeerde bedrijven en goede doelen!!
Graag, en wel zo spoedig mogelijk van deze “plaag” verlost.
Ik vind het heel vervelend om iedere keer gestoord te worden, door die verkoop praatjes
ik vind het verschikkelijk om elke keer gebelt te worden door nr.verborgen ze laten het een keer overgaan en dan hangen ze weer op is hier wat aan te doen het gebeurt de hele dag en ook s,avonds
ik ben altijd geil als zo’n lekkere meid mij bel.hou ik ze aan het woord,terwijl ik lekker aan me staafmixer staat te sjorren.en als ik me zaad op gevangen heb in een tissue.hang ik gewoon op.