Peilingen! PVV (32), D66 (18), VVD (15)

De PVV staat hoger dan ooit in de peiling van Maurice de Hond. Maar liefst 32 zetels zou de partij van Geert Wilders krijgen als er nú verkiezingen zouden zijn. Een idioot hoog aantal. Ook D66 gooit hoge ogen. De partij die gisteren nog opgesloten werd op het eigen congres (leider Pechtold was daar niet bij, lees hier verheldering) omdat er op het plein ernaast een schietpartij was, staat in de peiling van 29 maart op maar liefst 18 zetels en heeft er daarmee meer dan de SP (17) en de VVD ( die historisch zakken naar 15). Het blijft uiteraard de vraag of we hier niet gewoon met de waan van de dag te maken hebben. Het Kabinet krijgt overal de schuld van en alles wat nog over is aan problemen, daar krijgen de buitenlanders de schuld van (zo, is dat ook eens gezegd), getuige de groei van de PVV.

Lees ook:PvdA zakt weg: Bos-effect uitgewerkt?
Lees ook:Wilders tweede partij in laatste peiling De Hond
Lees ook:Peiling: SP groter dan PvdA
Lees ook:Peiling: CDA+VVD meer zetels dan linkse coalitie
Lees ook:Stoelendans CDA en PvdA

152 reacties op “Peilingen! PVV (32), D66 (18), VVD (15)

  1. gerard

    Als je denkt, dat het de waan van dag is dan weet je net als veel politici niet wat er leeft onder steeds meer vaderlanders.
    Het zou verstandiger zijn het beleid aan te passen
    en het geld verstandiger uit te geven.
    Er is wat verandert in Nederland ,in Europa en in de wereld.
    Sommigen willen rustig door gaan met graaien.
    Tijd voor een ander beleid

      /   Beantwoorden  / 
    1. ex israelite Victim

      Weet Iemand Waar Ayaan Hirsi Ali is , die schijnt vermoordt te zijn door joden uit de regering,van justitie ?

      Iemand?

      Kan Haar Nergens Vinden?

        /   Beantwoorden  / 
  2. Remco

    Zouden al die mensen die PVV dreigen te stemmen niet gewoon knettergek zijn? Of bijten we nu eindelijk eens van ons af? Wilders valt niet te negeren en onderschatten. Een man met lef, inzicht en intelligentie. Leve Wilders!

      /   Beantwoorden  / 
    1. smeert wilders

      bovenstaande is een reactie op dit bericht btw

        /   Beantwoorden  / 
    2. David

      Remco, wilders is een populist, hij zal niks waar maken! Zoek eens in een encyclopedie naar het jaar 1933 en zie wat de gevolgen kunnen zijn van populistische idioten.

        /   Beantwoorden  / 
      1. martijn

        We leven toch al in de dictatuur. Het enige recht wat je in de land heb is stem recht. normaal is het 1 persoon die bepaald hoe en wat jij doet en nou zijn het er 150. en als jij niet leeft volgens de regels van dit land krijg je daar ook sancties voor opgelegd! En als je goed om je heen kijkt zijn er nog heel wat punten over gebleven van de jaren 30 en 40 in de land. Propoganda op de staattv ned 1 2 3 en veel censuur uiteraard, dan heb je nog de propaganda blaadjes als de spits en de metro. waar in heel veel censuur en veel invloeden van de regering in staan. In rotterdan heb je een eenheid die zonder huiszoekingsbevel naar binnen mag stormen. ZELFDE ALS DE SS VROEGER.

          /   Beantwoorden  / 
      2. ex israelite Victim

        Whaargharghha…Nitwit …AL DIE ANDEREN hebben al BEWEZEN dat ze str*nt zijn , Gen*cideplegende plunder..aars met woorden zo hol als een Echo in de Nacht !

        Ná de moord op Jan Maat ( gestoken met een AIDSnaald en een aanslag georganiseerd door alexander pechthold , waarbij Zijn vrouw de Benen verloor )beloofden ze het béter te gaan doén , én wát deden ze , ze maakten het nóg eens tien keer érger !

        DÀT ZIJN DÈ PROBLEMEN DIE WE NÙ HEBBEN !!!

        ZÌJ ZÌJN HÈT PROBLEEM !!!

        HOOGACHTEND

        POPULIST DIE NIÈT NAAST DE POT PIST !!!

          /   Beantwoorden  / 
      3. DIK

        Wilders een populist hij zal er niets van maken.Hoe kun je het verzinnen,laat hem maar bewijzen en dan kan je het zeggen.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Niels

          Waarom denk je anders dat wilders er zo goed voor staat in de peilingen? denk dat Nederland nou eindelijk wel eens van dat gelul af wil.

            /   Beantwoorden  / 
          1. janice

            goede argumentatie! De nuances die je benoemd getuigen van een groot intellect

              /  
  3. noob

    omg wat is dit voor amateuristische site.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fred Wijma

      Zo maar iets roepen, kan natuurlijk niet. Dus: verklaar u nader!

        /   Beantwoorden  / 
    2. Lars van der Werf

      Zou ook gaarne zien waarop u deze opmerking baseerde.

        /   Beantwoorden  / 
      1. bertje

        door deze reactie’s!!!!!!!!!SchoolGuard Nederland: SchoolGuard Nederland Voor veiligheid op school…
        SchoolGuard Nederland: SchoolGuard Nederland Voor veiligheid van kinderen op…
        SchoolGuard Nederland: SchoolGuard Nederland Voor veiligheid op school…
        SchoolGuard Nederland: SCHOOLGUARD NEDERLAND Voor veiligheid op school…
        smeert wilders: kan ik hieruit opmaken dat je omdat je ”te lang…
        smeert wilders: bovenstaande is een reactie op dit bericht btw
        smeert wilders: Gerard Wilders intelligent? Droom lekker verder. Als zijn…

          /   Beantwoorden  / 
        1. breznjef

          sorry, wat bedoel je?

            /   Beantwoorden  / 
        2. SchoolGuard Nederoland

          Wij verzoeken Bertje onze naam niet ongevraagd op internet te vermelden. Wij verzoekn dan ook Tweedekamer blog dit te doen verwijderen.

            /   Beantwoorden  / 
  4. gerard

    Beste Noob, wij amateurs zijn te lang belazerd door de zgn. proffessionals.

      /   Beantwoorden  / 
    1. smeert wilders

      kan ik hieruit opmaken dat je omdat je ”te lang belazerd bent door de zgn. professionals” de volgende verkiezingen op het knopje met die blonde meneer erop gaat drukken?

        /   Beantwoorden  / 
      1. lucky luck

        yip

          /   Beantwoorden  / 
        1. smeert wilders

          En wat gaat hij voor je doen?

            /   Beantwoorden  / 
        2. lucky luck

          ook geen ene moer,en dat maakt nou net geen ene moer uit.

            /   Beantwoorden  / 
        3. smeert wilders

          want?

            /   Beantwoorden  / 
        4. lucky luck

          zal ik het gelijk afronden!!!!
          lucky …. bij hoog tij mis je veel strand!!!
          smeert …. sorry wat bedoel je ?
          lucky …. gewoon
          smeert …. snap het niet
          lucky …. hoog tij strand land je weet wel
          smeert …. dit meen je toch niet
          lucky …. jij wel dan
          smeert …. ja
          lucky …. oh
          zo klaar met deze onzin..

            /   Beantwoorden  / 
    2. smeert wilders

      waarom neem je de moeite een reactie te plaatsen op een discussieforum als je niet wilt discussiëren?

        /   Beantwoorden  / 
      1. lucky luck

        ja dat snap ik ook niet,dat ik nog reageer op iemand die ze eigen smeert wilders noem.zal het niet meer doen sorry.

          /   Beantwoorden  / 
        1. ex israelite Victim

          Hey ,Ben Jij Die Lucky Luke die alle Bier in Terneuzen opzuipt?

            /   Beantwoorden  / 
        2. ex israelite Victim

          Hoi Lucky Luke

          De vorige opmerking was grappig bedoel , niet beledigend , maar nu Ik de sfeer hier doorheb vond Ik Dat even toch maar te moeten verduidelijken!

            /   Beantwoorden  / 
  5. Remco

    Wilders hoeft zelf weinig te doen om te groeien als partij. Daar zorgen andere partijen wel voor. persoonlijk hoop ik dan ook nog op een relletje in Nederland, veroorzaakt door buitenlands uitschot, vlak voor de verkiezingen. nederlanders worden te snel in slaap gesust, vandaar. Even een geheugenopfrisser net voor de start. Dan zal Wilders erg groot worden. Mocht dit niet het geval zijn dan gaat hij ongeveer 20 zetels halen schat ik. Groot….maar niet groot genoeg!!

      /   Beantwoorden  / 
    1. jonas

      Dan moet Je de Informatie van die ex israelite Victim hier even Verspreiden kort voor de Verkiezingen , Doe Ik Ook , Dat Helpt.
      En zo niet , dan Hebben de Mensen met Behulp van letselschade Advocaten er Wel Wat aan!

        /   Beantwoorden  / 
  6. smeert wilders

    Gerard Wilders intelligent? Droom lekker verder. Als zijn doel sensatie is; een samenleving ontwrichten door o.a. angst te zaaien en te stigmatiseren, want dan is er tenminste nog wat te doen op SBS6ex, of een soortgelijke argumentatie, dan neem ik mijn woorden terug. In alle andere gevallen vind ik Gerard hartstikke dom. Een bord voor zijn kop is nog zwak uitgedrukt, eerder een geluidswal. Bovendien is hij te laf om met de mensen die hij zit te provoceren in gesprek te gaan, dus laat me niet lachen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Hoplakee

      De beste man heeft Geert en Gerard.

      Over intelligentie gesproken :-)

        /   Beantwoorden  / 
      1. Hoplakee

        De beste man heet Geert en niet Gerard.

        Over intelligentie gesproken :-)

          /   Beantwoorden  / 
        1. smeert wilders

          goh, is dat zo?

          over intelligentie gesproken…

            /   Beantwoorden  / 
    2. NICO GROEN

      HET MOGE DUIDELIJK ZIJN ,DAT GEERT WILDERS EEN UITZONDERLIJK GROOT MAN IS ,MOEDIG/INTELIGENT
      VOORUITZIENDE BLIK,REDDER DES VADERLAND ,GELIEFD
      BIJ DE ECHTE NEDERLANDER, VERGUIST DOOR HET LINKSE UITSCHOT EN DE REST VAN DE ANTISOCIALEN.
      OP NAAR DE 40 ZETELS/DE LINKSE HONDEN KRIJSEN
      EN BLAFFEN ,MAAR DE CARAVAAN TREKT ONVERDROTEN VERDER,!!!!LEVE ONS DIERBAAR NEDERLAND!!!
      LEVE GEERT WILDERS!!!!

        /   Beantwoorden  / 
      1. huppup

        Het moge duidelijk zijn, de Caps Lock-knop zit links in het midden.

          /   Beantwoorden  / 
  7. K@@T

    Helaas wordt de site van de Hr. wilders niet goed gelezen. Menig Nederlander gaat er maar vanuit dat hij racistische uitlatingen heeft en dat zijn programma draait enkele en alleen over allochtonen. Deze man wil véél meer. Die dingen waar wij later ook veel profijt van hebben. LEES: http//www.pvv.nl

      /   Beantwoorden  / 
    1. breznjef

      Meer dan wat? Meer dan ”..het hebben van racistische uitlatingen..”??

      En wat dan nog? Daar gaat het hier toch niet om? Wat is je punt?

        /   Beantwoorden  / 
  8. Bram Piets

    32 zetels idioot hoog? Waarom idioot? Blijkbaar zijn NL-ers erg bang voor politieke ommezwaai. Politici blijven erg druk met hun eigen politieke programma’s en ambities. Oh ja, burgers zijn er ook nog….
    Nee, regeer lekker zo door en Wilders zal nog veel meer zetels winnen….

      /   Beantwoorden  / 
  9. SchoolGuard Nederland

    Er is veel mis op de Nederlandse scholen, op sommige scholen heerst een onveilige en angstig klimaat. Dit mag niet en kan niet ! Wij hopen dat de politiek hier de komende tijd serieus meer aandacht aan gaat besteden. Een veilige school is werken aan een veilige nederlandse samenleving.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Ben Tarici

    Wilders draait altijd hetzelfde liedje:Marokkanen en de Islam.Als deze er niet waren dan kregen de chinezen de schuld.Hij scheert de Marokkanen en Moslims allemaal over een kam,het is een minderheid die moeilijk doet, maar dat is bij de Nederlanders ook, dan scheer je alle nederlanders toch ook niet over een kam?
    Al je goed naar hem luistert,dan zegt hij niets.
    Hij heeft geen 1 oplossing, nog niet 1 !
    Hij is voor afschaffing van het miniumloon en heeft tegen de loonsverhoging van de postbodes gestemd.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Jesper

      Ga je huiswerk eens doen voor je zo´n zogenaamd diepzinnig antwoord doet en je zal merken dat hij nooit, maar dan ook nooit -iedere- moslim over 1 kant scheert. Hij valt de inhoud van de Islam aan, waar volgens mij ook het 1 en andere aan mankeert, want er zijn tal van terroristen die zich beroepen op Allah en de Koran en dergelijke.
      Tevens wil hij verder met de mensen die hier op dit moment wonen hoor, hij wil ze niet het land uit, hij wil gewoon niet dat er nog veel meer immigratie plaatsvindt. Eerst maar eens zorgen dat de huidige allochtonen stoppen met het overheersen van de lage sociale klasse.. bedankt politiek links..

        /   Beantwoorden  / 
      1. smeert wilders

        Ga zelf ook even je huiswerk doen, voor je met een beschuldigende vinger naar links wijst. Wilders wil een immigratiestop voor mensen uit moslimlanden omdat hij daar zo bang voor is, dit om ”de joods-christelijke cultuur in stand te houden”, want in zo’n cultuur leven wij volgens hem, en naar zijn zeggen is deze cultuur superieur aan die van de islam. In die scheert hij dus wel dégelijk alle moslims over één kam.
        Verder; hoezo ”overheersen” van de sociale klasse?

          /   Beantwoorden  / 
        1. smeert wilders

          scheert wilders

            /   Beantwoorden  / 
        2. lucky luck

          hee smeert,waarom is een eenvoudige pil soms effectiever dan jarenlang praten op de sofa? “Kan de psychiater je werkelijk helpen?

            /   Beantwoorden  / 
        3. smeert wilders

          heej Lucky luck,
          een pil is soms inderdaad effectiever dan jarenlang praten op de sofa, maar het nuttigen van een pil moet dan wel gepaard gaan met sofa-sessies bij de psychiater, als je problemen wilt voorkomen. Maar volgens mij is dit een beetje off-topic. Of is dit een metafoor voor één van de hier geëtaleerde meningen?

            /   Beantwoorden  / 
        4. bertje

          en ik weet wie jij bent smeert.onze eigen verzetheld nilsson.hee ouwe rukker,hoe is het.nog steeds vol lof over je zelf zien ik.de naam smeert wilders had ik niet achter je gezocht, een beetje self fulfilling prophecy.nou vriend de groeten.

            /   Beantwoorden  / 
        5. lucky luck

          zie je wel dat die smeert,nilsson is,één linkse azijn plasser op 16.517.138 mensen is genoeg.en denk maar niet dat je één van je buitenlandse vrienden je dankbaar zal zijn.die lachen je uit als een soort bang goedkope lummel,je kan één ding zeggen over de Allochtoon,goed of slecht ze steunen elkaar door dik en dun.en wij smeert zijn weer in tweedeling,(nsb)of gaat ik nu te ver.ik mag de marokkaan wel die houden als één volk van elkaar hoe zooitje ze er ook van maken.en daar hebben ze jou niet bij nodig smeert onzin lul die je er bent.

            /   Beantwoorden  / 
        6. smeert wilders

          Leer eerst eens fatsoenlijke zinnen te maken Lucky, hierboven zeg je dat je niet meer op me zal reageren, waarom doe je het dan toch? Je brengt niet echt diepgang in de discussie; de ene onverantwoorde generalisatie na de andere die je kracht probeert bij te zetten door wat schelden hier en daar…

            /   Beantwoorden  / 
        7. Heaven

          Laatste youtube filmpje bekeken van Geert in Engeland?Dat zegt genoeg zou ik zeggen!!
          Je wilt de naderende problemen voor de toekomst met moslims niet zien omdat het niet in je straatje komt.
          Moslims zijn ongeacht of ze nou radicaal of gematigt zijn allemaal hetzelfde als het om de koran gaat.
          Allemaal vinden ze dat de islam superieur hoort te zijn en het voor het zeggen te hebben in het westen.
          Geert is geen dommem jongen en ziet de problemen heel duidelijk en helder op ons afkomen..moslims zijn nu al niet te hanteren laat staan als ze over 50 jaar in de meerderheid zijn.

            /   Beantwoorden  / 
        8. huppup

          ”Laatste youtube filmpje bekeken van Geert in Engeland?”
          > nu heb ik het filmpje gezien
          ”Dat zegt genoeg zou ik zeggen!!”
          > O? Ik zag enkele tientallen demonstranten, en: uit een feit volgt niet noodzakelijkerwijs een norm.
          ”Je wilt de naderende problemen voor de toekomst met moslims niet zien omdat het niet in je straatje komt.”
          > ten eerste: wat weet jij over mijn straatje? ten tweede: iets is pas een probleem als je het een probleem noemt.
          ”Moslims zijn ongeacht of ze nou radicaal of gematigt zijn allemaal hetzelfde als het om de koran gaat.”, en;
          ”Allemaal vinden ze dat de islam superieur hoort te zijn en het voor het zeggen te hebben in het westen.”
          > Dit is zijn nogal onverantwoorde generalisaties, daarnaast stuit je hier op het inductieprobleem.
          ”Geert is geen dommem jongen en ziet de problemen heel duidelijk en helder op ons afkomen..moslims zijn nu al niet te hanteren laat staan als ze over 50 jaar in de meerderheid zijn.”
          > Of Geert een domme jongen is laat ik in het midden, omdat zijn intenties mij niet geheel duidelijk zijn, verder: ”over 50 jaar in de meerderheid”? Dat ijkt me nogal voorbarig en uit de lucht gegrepen.
          Geert polariseert en stigmatiseert in zijn positie als ”underdog” net zoals de man met de microfoon tijdens de demonstratie in het filmpje. Dit kan inderdaad grootschalige gevolgen hebben aangezien de massa vatbaar is voor dergelijke retoriek en wegens gebrek aan intellectuele kennis achter dergelijke figuren aan gaat lopen.

            /   Beantwoorden  / 
      2. ex israelite Victim

        ÌK Scheer Wél Alle moslims , joden óók , over één Kam , Liefst een Zeis , Draag ze naar hun Graf !

        Van de vijf miljoen naoorlogse Autochtone Nederlanders zijn er nog maar 2,2 miljoen over , 5000 Kinderen per jaar sterven door misdaden der joden op de lagere scholen , door hun staatsterreur der afgelopen 25 jaren stierven er 35.000 Mensen per jaar extra …sneden zich de Polsen door !
        800.000 Mensen hebben ze weg weten te treiteren , het Land uit , dat hebben ze vervangen voor zich zelf en door de invoer van semieten waarmee ze samen van Onze Kinderen genieten als ze op de lagere scholen Hun Bloed vergieten met drank , drugs en tabak , reproductieremmmers en Spierathropfyverwekkers ( Hoé ziék Bén Je dán ?)!

        Zó hebben ze in geheel Europa , de USA en Rusland al méér dan 200 miljoen Mensen na de oorlog vernietigt !
        De eerste én de tweede Wereld oorlog waren al holocousts op Kaukasiers , georganiseerd door joden op internationaal nivo !
        Zo goed als elke oorlog is dat !
        In China hadden ze gelijklopend met de tweede Wereld oorlog een bolsjewistisch communistische ( joden ) uitroeingsoorlog die alle Gevallenen aantallen in Europa in het niet deden vallen !

        Churchill , stalin , de USA gov (nóg ) waren joden , die hebben na de oorlog ook tientallen miljoenen uitgeroeid !

        Hiér Ben Je méér dan de Helft van Je Volk al Kwijt en Je Merkte het niet !

        De drank , drugs en chemicalien die ze Ons en Onze Kinderen op de lagere scholen geven doen elk jaar meer dan 200.000 Mensen Sterven in situaties , onder omstandigheden , op leeftijden en aan oorzaken die niet waren gebeurd als Ze niét op de lagere scholen als Kind al waren gemolesteerd en vergiftigt !

        Dát is enkel Nederland nog maar ….ze doen dit in Èlk Land !

        Kies Jij maar , maar Kies Goed , want het gaat om Jouw Leven en om dát van Jouw Familie en Kinderen !!!

        Kies Béter Niéts met een semiet of jood aan Boord !

        Apropo de heroine en de ghb is jaren na de lagere school nog in de Lichaampjes Aantoonbaar !

          /   Beantwoorden  / 
  11. Ben Tarici

    Die de aanslag in apeldoorn heeft gepleegd, dat was geen Marokkaan.
    Die leider van de leefbaren heeft vermoord, dat was geen Marokkaan.
    Die de crisis hebben veroorzaakt, die lopen nog rond.
    Extreemrechts zoekt altijd een zondebok, anders kunnen ze niet bestaan, was vroeger ook zo.
    Wilders durft ook niet in debat te gaan met Agnes Kant, want dan verliest hij.
    Dat verhaaltje van Wilders dat kennen we ondertussen wel.

      /   Beantwoorden  / 
    1. smeert wilders

      goed punt

        /   Beantwoorden  / 
    2. Mark

      Ik was laatst in de bajes op een kijkdag en zag de gevangenen luchten en ik zag dat 95% allochtoon was, waarvan het merendeel moslim. Het aantal overvallen neemt sterk toe, met name bij bejaarde autochtone alleenstaande vrouwtjes. Vorige week werd bekend dat 70% van de marokkaanse jongeren in aanraking met justitie is geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan..

        /   Beantwoorden  / 
      1. smeert wilders

        Allemaal leuk die cijfers, en ze kunnen best kloppen, maar het is maar de vraag welke conclusies je hieraan kunt verbinden, en welke gevolgen dit dan heeft.

          /   Beantwoorden  / 
        1. ex israelite Victim

          Gut ,verwijs Ik Je naar een Verhaal over Hoe Alle Kinderen in het schoolsysteem massaal verkracht worden door joden en semieten in samenwerking , is het verdwenen , ging ook over Kinderverkrachtende politici en dit is ten slotte wel heel dicht bij.
          Maar Goed.

          Hallo xxx
          IK heb aan andere zwaar getroffenen al dit Advies gebracht.
          Ik heb Informatie bijgesloten waar U Kunt Zien Wie U Kind op de Lagere School al aan de drugs verslaafd maken.
          Dit gebeurd tijdens massale Kinderverkrachtingen gedurende het Schoolreisje door de leraren en leraressen van joodse origine by gestaan door semieten islamieten.

          Hier worden de Kinderen gedrogeerd met heroine,lsd,ghb,tabak,alcohol ,spiertrauma veroorzakende chemicalien ,chemicalien,farmaceutica , antibiotica tegen infecties tijdens de beestachtige verkrachtingen.

          Dat maakt van alle Kinderen een verslavingszuchtig ,psychotisch beestje met zeer zware geheimen waar Ze geen Kant mee op kunnen en extreem gevoelig voor misbruik door joden,semieten en aanverwant uitschot.Joden en semieten verdienen aan de verslavingen en angsten later ook heel goed !

          U kunt momenteel door hoogverraad van de Overheid veel van de Kinderen op tv Zien , als maar een van de Vele Gevolgen

          Het is U ook aangeraden als U Kinderen heeft om Hun Haren op deze middelen te laten Testen , ook als Bewijs.

          Ik Raad U aan om met Teams van Letselschade advocaten op no Cure no Pay Basis zog. Attackteams op te Stellen en ze alle hoeken van de hel te laten zien ,dat gaven zij Uw Kind en U ook.

          Groet Fred

          Ja ,de hoge raad of Beter verraad ,

          van Hun Zeggen mogen We niet , maar zelf doen aan plundering , terrorisme en genocide mag zeker Wel?
          En hoeveel van hun hebben nou met Hun pik in een Kind geroerd ?

          De hoge raad van verraad , waarom die nog bestaat is een Raadsel dat vast ook Weer uit jodenterrorisme bestaat !
          Ze zullen voor zover zelf niet jood ,ook wel weer in een jodenkindje getrapt zijn ,zo doen die joden het met alle recht !
          Joden zijn Kinderverkrachters , want dat is hun cultuur , voor Ons onherstelbaar duur !

          De gehele rechtstaat heeft gepleegd verraad en hebben niet het recht meer daarom te zeggen wat is recht en wat krom.

          Eerst moeten die zelf eerst naar het Hof van Mensenrechten voor Hoogverraad aan al Wat menselijk is.

          Die Zullen Heus niet aan gerechtigheid ontkomen , want hun daden verjaren niet !

          Hoge verraad , je dochter biedt Mij elke avond haar blote kut aan op tv ,maar Ik kan niet want de semieten en joden zitten er al in en noemen haar kutje suikerspin en kassa maar , voor de volgende klant nog maar .Ze is een reet , een scheet nog maar , waarin komt altijd de islam klaar !
          Zo ook het kind van uw politieambtenaar !
          Het is de toekomst maar !

          Ik heb een leuk verhaal voor je hoogverraad en ga maar rekenen wat is nou je winst , nu je weet wat in je familie is geweest en zal zijn !

          Groetjes hoge raad weet dat U met beide benen in het grafje staat .

          Kan Je Lekker de joden heel wat beter en gerichter gaan Lastigvallen!
          En zeker Joris D , of was Je nog niet opgevallen dat “en Joris D , en donner , en hirsch ballin joden zijn??

          Dat “en van agt ,”en van ,”en ruud lubbers (ja , Je zag hem op prinsjesdag )en minister verhagen joden zijn?

          Dat de tweede kamer sinds 2008 afgeladen zijn met joden?

          Dat ze alle macht in justitie,politie en rechtstaat hebben?

          Dat “ze” joden dus ,op alle scholen zitten “en alle…”alle” Kinderen verkrachten en tot hoer maken en ook duur prostituteren zelfs tussen de klassen door aan semieten negers en de jodenclans?

          Doe Jij Hier Wat Mee?
          Dan Ga Ik Verder Met Mijn Pogingen Hitler te Reanimeren!!!
          Dit is zo groot , dat kan alleen Hitler en Militair ingrijpen oplossen!

          Jullie , niet Jullie fout maar een jodentruck , maken ook al een verschrikkelijke fout.
          Je noemt creaturen die Kinderen en Mensen vernietigen pedofielen

          Daamee val Je juist Een Ieder aan die Zn Kinderen en Kinderen Liefheeft en Ze Zeker Nooit een Haar Zou Krenken , ook niet slaan omdat een Kinderverkrachtende kutregering dat wil.

          De joden hebben Ons alle 2800 jaar dat ze er zijn al vervolgd als pedofiel en daarmee alle Liefhebbende Mensen uitgeroeid omdat die Hun Kinderen niet voor hoererij en slavernij aan de Kinderverkrachters van cultuur joden Wilden Geven.

          Pedofielen zijn Juist de Goeden , en degenen die in Je Kut of Kont ,achter in Je Keel,hebben gezeten zijn ten alle tijde joden geweest en werden door Ons Kinderverkrachters en honden genoemd voordat ze ook al onze Naam stalen en zichzelf jood gingen noemen 600 jaar geleden en allen Die Protesteerden doodsloegen!

          Ze doen al 2800 jaar aan jodenvervolging ,maar dan moet Je Wel Bedenken dat Wij Zelf Mooi Die Joden Zijn , de Originele Kaukasiens van het Noordelijk Halfrond !

          Beetje Veel?
          Dan moet Je eens wat Internet over Joden gaan Studeren met Dit Weten in Je Hoofd , dan kom Je Heel Wat Dichter Bij de Waarheid!

          Met dit Woord “verkeerd” te gebruiken terroriseer Je eigenlijk alle Gezinnen en Liefhebbende Mensen in het hele Land , die hebben geen Leven door Mensen als Jij die dit Woord verkeerd gebruiken.

          Waar Jij het over hebt zijn enkel en uitsluitend en alleen maar Kinderverkrachters , honden , die Mensen en Kinderen als stukken vlees voor de pan beschouwen.

          Je hebt toch wel door hoop Ik , dat de creaturen waar jij boos op bent Kinderen alleen maar kapotmaken en meestal Hun Gezinnen Ook , alleen maar Kinderverkrachters kunnen zijn , monsters van Menselijk verval?

          Ik Wil dat Je Snel aandacht gaat besteden aan het verschil van Definitie,want op deze manier berokken Je net zo veel schade als een Kinderverkrachter!!!

          Ik Zie al meer dan 20 jaar wat verkeerd gebruik van de woorden doet , Je doet echt Kwaad als Je het verkeerde Woord aan de verkeerde Persoon geeft.

          Gezinnen Worden Bang ,laten Hun Kinderen Los uit Angst voor verdenkingen , en worden zo juist zelfs nog meer gevonden vreten voor de Kinderverkrachters ,joden ,honden.

          Joris demmink en consorten zijn uitsluitend en alleen Kinderverkrachters en wel van de ergste soort , joden , dat is hun cultuur met Ons al 2800 jaar.

          Jij Wil Toch niet dat Kinderen en Goede Mensen het slachtoffer zijn van deze zwijnen door ze helpen met verkeerd Woordgebruik mag Ik toch Heel erg Hopen?

          Groetjes en Fijne Dag

          Fred

          Hallo klpd,

          Ik Doe Aangifte Tegen Onderstaande Personen Wegens het aanzetten tot haat , en zinloos geweld tegen weerlozen , dit maal Kinderen.
          Ook omdat dezen oproepen tot gedrag dat later geweld in de maatschappy brengt als het Kind wat ouder wordt ,dan staan de uitvreters , plunderaars , Kinderverkrachters en genocideplegers met hun rechtstaat voor 9000 Euro per maand weer paraat , die zo crimineel zijn dat ze hun beroep maken van Ons leed , die vinden zinloos geweld heerlijk,ga zo door!

          Geweld tegen Kinderen is een vorm van Kinderverkrachting en zal ook later in de maatschappy zinloos geweld opleveren van Kinderen die het zo nu eenmaal geleerd hebben.
          En dan Staat U opeens “wel” te kankeren en trekt U al te graag Uw pistool voor nog verder zinloos geweld , roepende over zinloos geweld en U met Uw zinloos geweld weer wat feestgangers doodschiet vanwege zinloos geweld , die het zo nu eenmaal was verteld!

          Zinloos,behalve voor de rechter en officier van justitie want die vreten er maar liefst 9000 Euro per maand van Ons by weg ook nog eens.Staatsterroristen en massamoordenaars since 1991!

          Zowel Tegen de heer Goldsmeding als tegen de Programmamakers van Netwerk die met mededelingen over hoeveel Nederlanders een Kind willen slaan stemming maken doe Ik aangifte!

          Ik Verzoek U de Kinderbescherming op de Hoogte te Stellen van gewelddadigheden in Huize Goldsmeding en mogelijk in de Huizen van de Programmamakers.

          Ik Snap Wel dat de Ouders Hun Kinderen slaan uit angst voor geweld van de overheid , maar doet U dat niet , die stukken verrotting hebben hun langste tijd gehad.En laat ze zelf het geweld maar plegen als zij vinden dat U Kind dat betaamd dan kunt U ze ophangen by de EU vanwege plegen van misdaden tegen de Mensheid.

          ‘Opvoedende tik moet gelegaliseerd’
          Uitgegeven: 18 september 2009 18:46
          Laatst gewijzigd: 18 september 2009 18:46
          AMSTERDAM – Een corrigerende tik moet niet strafbaar zijn. Dat vindt twee op de drie Nederlanders, blijkt uit een onderzoek dat het televisieprogramma Netwerk heeft laten uitvoeren.
          © ANP

          Ondanks dat het uitdelen van een tik sinds 2007 strafbaar is, zegt 73 procent van de ondervraagden een enkele keer een tik uit te delen. Vijf procent zegt regelmatig met harde hand op te treden.

          De discussie over de corrigerende tik laaide opnieuw op door uitspraken van de Amersfoortse voorganger Gertjan Goldschmeding.

          Hij werd vorige week verhoord omdat hij de corrigerende tik bepleit. Ook wordt hij verdacht van kindermishandeling. In 2007 was daarom aangifte tegen hem gedaan.

          Uit uitgelekte video’s blijkt dat de predikant ook opriep om door te slaan als een kind al huilt. Anders zou de kind het huilen als een uitweg gaan zien. In Pauw en Witteman zei Goldschmeding dat hij dat nu anders zou zeggen.
          © Novum

          ZIE OOK:
          10/09/2009 Voorganger vervolgd voor prediken corrigerende tik
          11/05/2009 Kinderen vaker onder toezicht
          17/03/2009 Snel alarm bij mishandeling voorkomt kinderleed
          17/02/2009 Mogelijk meer kindermishandeling door recessie
          11/12/2008 ‘Meer gebruik van strafrecht bij kinderbescherming’
          http://www.nu.nl/algemeen/2085117/opvoedende-tik-moet-gelegaliseerd.html

            /   Beantwoorden  / 
        2. Mark

          Ben je nou echt zo dom!!!!

          dat tuig kost jou, mij en heel nederland geld. de belastingbetaler betaald geld om die straattuig vast te zetten. wat als jouw oma een keer wordt overvallen en in elkaar wordt geslagen???

          zet die gasten op het vliegtuig, enkele reis. zo leert de rest van het tuig het ook wel af.

            /   Beantwoorden  / 
          1. Mark

            en al dat tuig werkt niet, krijgt allemaal wel een uitkering en wie betaald die??? PRECIES JIJ EN IK

              /  
    3. ex israelite Victim

      Hallo Al de aanslagen Die Jij Noemt zijn georganiseerd door joden in de staat , via misbruik van het rechtsysteem,overheid en politiek.
      Met Name donner,ruud lubbers,van agt,hirsch ballin,demmers.Of Wist Je niet dat dit joden zijn ?

      Die prepareren “zondebokdaders” dmv verkrachting en Hersenspoeling !
      Gaan zo altijd vrij uit en verdienen er zelfs nog “zeer officieel” zeer grof aan en hebben aanzien en status…de perfecte misdaad al eeuwen doen ze dat , Ons op deze manier beheren.
      Of Wou Jij Nou Zeggen dat Jij nou net niet door joden tot nietswaardig tweedehandsje bent gedegradeerd op de lagere school ?

      Zelfs alle problemen die de maatschappijen hebben zijn artificieel aangelegd door de joden om er zich ongans aan te verdienen en Wij Sterven er alleen maar aan.

      Beneden nog Wat Meer over Dit Item !

      Hoi

        /   Beantwoorden  / 
      1. ex israelite Victim

        demmers in bovenstaande moet “demmink” zijn , een zéér wél Beschreven misdadiger op klokkenluideronline.nl , alwaar veel méér terroristen die verscholen gaan onder de schuilnamen van rechter OvJ , advocaten of regeringsmedewerkers , minister of president !

        Kun Je Gelijk Leren wát Je Dagelijks loslaat op Je Kind als Je voor iets met een jood of semiet er in Kiest !
        De meeste reeds bestaande partijen puilen uit van de joden en door de joden geinstalleerde semieten , zijn ze in Amerika ook al massaal mee bezig !

        En hier ook Je Toekomst aan de Hand van het “percentage” islamieten die samen met de joden Onze Kinderen al massaal verwoesten en drogeren op de lagere scholen en in de Buurten !
        http://wrongthings.yolasite.com/moslim.php

          /   Beantwoorden  / 
  12. Mark

    Ben traci, je zegt ook dat

      /   Beantwoorden  / 
  13. Mark

    Ben Traci, je zegt ook dat Wilders het op Chinezen zou hebben voorzien als er geen Marokkanen waren. Dat is een gore leugen en een belediging voor Chinezen, die mensen werken hard en doen geen vlieg kwaad.
    Als er geen Marokkanen en haatimams waren dan was er geen Wilders.

      /   Beantwoorden  / 
    1. smeert wilders

      Als er geen marokkanen waren?! Ik denk dat het wel goed is te kijken hoe het zover is gekomen. Minderheden bínnen onze samenleving als vijand aanwijzen is in ieder geval niet de oplossing, behalve wanneer je geweld wilt stimuleren; zo stuur je aan op een self fulfilling prophecy.

        /   Beantwoorden  / 
  14. René

    In de eerste plaats is iedereen mens, en dat betekent heel veel; behoeften, cultuur, overleven, leven! Wanneer worden dingen en gedrag eens begrepen?!?! Hoe krijgen we dingen positief voor iedereen! I.p.v. mensen weg te zetten op een bekrompen en ontwetende manier. PVV stemmers moeten maar eens lid worden van een bieb ofzo…en misschien is mijn uitspraak nu ook wel een karikatuur van de gemiddelde Wilders stemmer. Ik zou zeggen: praat eens met een mens en leer haar of hem eens echt kennen, voordat iemand gelijk al wordt weggezet als onderdrukt, lastig Marokkaantje,(potentieel) terrorist of neurotische PVV-aanhangers. Elk mens is anders. Elk mens is uniek. Etniciteit is niet of nauwelijks relevant; een goed menselijk leven, waar dingen bestudeerd en aangenaam gemaakt kunnen worden voor ieder afzonderlijk, juist wel! Dat is pas Vrijheid! PVV met haar ongenuanceerde en onsympathieke ideeën, wat mij betreft 0 zetels.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Klaas

      Helemaal mee eens dat ieder mens anders is, maar denk je niet van ik hoor ook bij die groep dat nu alle ellende veroorzaakt. ga eens in de bajes kijken dan zie je wat daar zit. En als je denk dat Wilders 0 zetels haald dan sluit je ogen maar.

        /   Beantwoorden  / 
      1. smeert wilders

        ”En als je denk dat Wilders 0 zetels haald dan sluit je ogen maar.”

        Hierop is een van de bekende argumenten tegen democratie van toepassing:

        ”Democratie is gebaseerd op een denkfout, regeren vereist een zekere mate van kennis, inzicht; deskundigheid, bepaalde vermogens en een speciale opleiding. Het is in niemands belang het regeren van een land in de handen van ongeletterden te leggen: Als je ziek bent en wilt weten wat er aan de hand is ga je naar een dokter; je laat ook niet diagnosticeren op basis van het meerderheidsoordeel van de mensen op straat.”

          /   Beantwoorden  / 
        1. brouwers

          en zoals je bij een docter om een second opinion kunt vragen als je twijfels hebt staat het de nederlandse bevolking vrij om een andere politieke richting te kiezen. de regering moet een afspiegeling van de samenleving zijn, en momenteel vindt een groot deel van deze samenleving dat de in jouw ogen deskundigen mensen een verkeerde diagnose hebben gesteld

            /   Beantwoorden  / 
  15. Joop

    Even een ding mensen: ik wankel maar misschien ga ik wel wilders stemmen. Ik heb afgelopen zondag 2 uur staan wachten om Amsterdam inte mogen ivm autoloze zondag. Nu las ik in de krant dat moslims die suikerfeest wilden vieren en bij familie op bezoek wilden in amstedam, gratis taxi en bus ritten kregen…. excuse me? Ik las dat dit 250.000 euro heeft gekost. excuse me? We gaan wel heel ver in dit land. Een beetje handrem is niet verkeerd. Ik heb jaren CDA gestemd, maar dit keer is ie voor PVV. soms moet je gewoon even een standpunt innemen, ookal is dat niet het sympatiekste standpunt.

      /   Beantwoorden  / 
    1. ex israelite Victim

      Geplaatst door Joop op 23 september 2009 om 10:16

      Even een ding mensen: ik wankel maar misschien ga ik wel wilders stemmen. Ik heb afgelopen zondag 2 uur staan wachten om Amsterdam inte mogen ivm autoloze zondag. Nu las ik in de krant dat moslims die suikerfeest wilden vieren en bij familie op bezoek wilden in amstedam, gratis taxi en bus ritten kregen…. excuse me? Ik las dat dit 250.000 euro heeft gekost. excuse me? We gaan wel heel ver in dit land. Een beetje handrem is niet verkeerd. Ik heb jaren CDA gestemd, maar dit keer is ie voor PVV. soms moet je gewoon even een standpunt innemen, ookal is dat niet het sympatiekste standpunt.

      Reactie

      Ik Zou Zeker Wilders Stemmen , Want de cda is een jodenpartij die dmv manipulatie,afpersing,wet en schone woorden Mensen aan zich bond.
      Veel ,juist veel Mensen die voor orde,gerechtigheid,normen en waarden zijn trappen er in , daar in die cda de duivelspartij van de joden.
      Hebben ook ontzettend veel macht omdat ze de geleerden,geschoolden,christenen,ambtenaren weten te verleiden met deze waarden.
      Het cda , tja maxim verhagen , donner, hirsch ballin,demmers zijn allen joden.

      Joden zijn geen Medelanders ,maar buitenlanders die hier enkel al 2800 jaar zijn helaas.

      Hun cultuur is gebaseerd op terrorisme dmv Kinderverkrachting,plunderingen,Hersenspoelingen en terreur zaaien,haat zaaien en angst om Wie is het Bangst!
      Het is een streng gesloten Wereldwijd vertegenwoordigde terreursekte die haar misdaden in alle Landen plegen.

      cda is een van de jodenbolwerken van waar uit ze het Land , zoals Globaal gecoordineert , alle Westerse Landen , aan de rand van de afgrond hebben gebracht.

      Het Was het doel van de joden om alle Westerse Landen te plunderen ,wat begon met de privatiseringen onder mom van vage voorwendelen.
      En dan naar hun nieuwe beloofde land te gaan ,China en Rusland , om daar de Bevolkingen te gaan plunderen,verkrachten en uit te zuigen voor een duur van ongeveer 300 jaar.Zo zwerven ze over de Wereld , Leed en vernietiging achterlatend.

      Een van hun terreurdaden was buitenlanders zoveel mogelijk invoeren , eerst om zeer veel aan te verdienen begin 1960 , en ook doen die ,vooral de islam mee aan de massa Kinderverkrachtingen tegen Onze,Ook Jouw Kinderen op de lagere scholen.
      Als Je Kinderen Hebt die Schoolreisje hebben gehad , kun Je Beter onmiddelijk de Haren op ghb,heroine,lsd,tabak,alcohol,chemicalien en farmaceutica laten onderzoeken!
      Islamieten doen zeer massaal aan de Kinderverkrachtingen door joden mee en geven Ze ook heroine en maken Ze hoer.Als Je een Semiet met een Kind ,Man of Vrouw van Ons Volk Ziet Lopen ,het is zo erg , dan Kun Je Zeggen …daar loopt een Kinderverkrachter met zn Slachtoffer!

      Wees Overtuigd van het Feit dat verkrachting iemand de “baas” maakt , zo hebben ze binnen de kortse keren alle macht in elk Land waar ze komen en dat voor altijd.

      Het was origineel zelfs hun plan om Ons geplundert en voor dood achter te laten en Ons ook nog even in een atoomoorlog te gooien , maar het ging mis met de in Rusland gestolen atoomwapens.Anders waren Rusland,Amerika,Britannia en Europa in As achter gelaten.

      Zja , niet Geert Wilders Stemmen is Zelfmoord !
      Zie maar Wat Het Wordt,maar De Feiten Zijn nu Wel Duidelijk , anders moet Je even deze blog af met Mijn Naam ,dan is er nog Meer te Vertellen.

      GR v Fred

        /   Beantwoorden  / 
  16. Amsterdammer

    Fitna film van Wilders: De vermelde Koranverzen uitgelicht‏

    Fitna. Iedereen heeft ondertussen wel al de film gezien of er tenminste van gehoord.In de film wordt de nadruk gelegd op enkele Koranverzen, waarbij deze vergeleken worden met enkele terroristische aanslagen. In dit artikel kijk ik eens zelf in de Koran om de verzen op te zoeken, en bekijk ook eens hun context. Krijgen de verzen echt een andere betekenis als ze uit hun context worden gehaald?

    Soera 8 vers 60
    Uit de film: “Maak voorbereiding tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk…. Om daarmee te terroriseren….. te terroriseren Allah’s vijand en uw vijand.” De vertaling “terroriseren” wordt echter maar weinig gebruikt in de Nederlandse Koranvertalingen. In de meeste Nederlandse vertalingen vind je de vertaling “angst aanjagen”. Geert wilders koos voor de exrteme vertaling. Misschien maakt hij hierbij dezelfde fout als de terroristen zelf?

    Het vers wordt voorafgegaan door de vermelding “wanneer jullie hen treffen in oorlog” (vers 57), dus het slaat enkel op een oorlogssituatie. Dat kan ook worden afgeleid uit de vers die erop volgt (vers 61): “En als zij geneigd zijn tot vrede, wees dan ook daartoe geneigd en stel jouw vertrouwen op Allah. Voorwaar, Hij is Alhorend, Alwetend.” Dus vanzodra er om vrede gevraagd wordt, is het volgens deze vers voor de moslim niet toegestaan om daarna nog te vechten.

    Soera 4 vers 56
    Uit de film: “Zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden. En telkens als hun huid gaar gebakken is, vervangen wij die door een andere huid. Opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.” Dit slaat op een bestraffing die ongelovigen zullen krijgen in het hiernamaals. Het heeft voor de gewone moslim een louter informatieve functie, en zegt niets over hoe zij moeten handelen tegenover hun ongelovige medemensen.
    Het zet dus niet aan tot geweld of terrorisme. En als ongelovige hoef je je om deze vers toch geen zorgen te maken, als je er toch niet in gelooft?

    Daarna worden in de film enkele zeer te betreuren uitspraken getoond van extremisten, die over de Joden praten. Maar er wordt juist geleerd in de Koran dat je met Joden vriendelijk moet omgaan in vredestijd. Joden staan qua geloof vrij dicht bij moslims. Moslims zijn onder bepaalde omstandigheden zelfs toegelaten om met Joden te trouwen. Moesten Joden echt omwille van hun geloof als vijand beschouwd worden, dan zou een huwelijk met een Jood toch zeker onder geen enkele omstandigheid toegelaten worden binnen de Islam?

    Soera 47 vers 4
    Uit de film: “Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn […] houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht […] bindt hen dan in boeien […].” Wilders laat hier delen weg uit het vers, die wel belangrijk zijn voor de juiste betekenis. Hij maakt ook gebruik van een extreme vertaling, die in de meeste Nederlandse Koranvertalingen gewoon niet voorkomt. Het volledige vers zoals het in mijn Koran staat, luidt als volgt:
    “Wanneer jullie degenen die ongelovig zijn (op het slagveld) ontmoeten: doodt hen. Wanneer jullie hen verslagen hebben: bindt (de gevangenen) dan stevig vast, of laat (hen) vrij of vrij (na) een losgeld, tot de oorlog voorbij is. Zo is het. En als Allah het wil, dan vernietigt Hij hen zeker. Maar Hij wil een groep van Jullie beproeven met een andere groep. En degenen die gedood worden op de Weg van Allah: Hij doet hun werk nooit verloren gaan.”

    Uit deze vers blijkt dat het toegestaan is om de tegenstander te doden op het slagveld, maar eens de overwinning behaald is, mag er niet meer gedood worden. De overlevenden mogen als krijgsgevangenen worden meegenomen, of vrijgelaten worden, of er mag losgeld voor gevraagd worden. Maar vanzodra de oorlog voorbij is, moeten zij vrijgelaten worden zonder losgeld, en zij mogen zeker niet gedood worden. Het doden slaat dus enkel op wat toegestaan is op het slagveld.
    Wij verkeren ons hier in het Westen niet in een oorlog met slagvelden, dus het is voor geen enkele moslim toegestaan om een niet-moslim hier te doden, behalve misschien uit gerechtvaardigde zelfverdediging.

    Terroristische aanslagen en moorden mogen dus niet vanuit de Islam gerechtvaardigd worden. Jammer genoeg gebeurt dit telkens toch weer, wat een verkeerd beeld geeft. Gematigde moslims zijn hier de dupe van. En de slachtoffers van de moorden hebben het leven moeten laten omwille van een extreme en totaal verkeerde interpretatie van wat de Islam voorschrijft.

    Soera 4 vers 89
    Uit de film: “Zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zoals zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn. Neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah’s weg. Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen dan waar jullie hen vinden. Neemt van hen niemand als medestander of als helper.” Nogmaals werd het vers hier uit zijn context gehaald, die het weer ontkracht.

    Ik vermeld hier vers 90 die erna komt:
    “Behalve degenen die zich aansluiten bij een volk, waarmee jullie een wederzijds verdrag hebben, of (zij) die tot jullie komen met een beklemd gemoed omdat zij tegen jullie zouden moeten strijden, of tegen hun (eigen) volk zouden moeten strijden. Indien Allah dat gewild had, had Hij hen over jullie kunnen laten heersen, of jullie laten doden. Daarom, als zij zich van jullie afzijdig houden en niet tegen jullie strijden en jullie vrede aanbieden, dan heeft Allah voor jullie geen weg tegen hen geopend (om hen te doden).”

    Vers 89 slaat dus op een oorlogssituatie, want in vers 90 wordt vermeld dat er mensen van hen niet zouden willen strijden, om 2 verschillende redenen. In een vredessituatie (= wederzijds verdrag) mag niet gedood worden. Als er na de oorlog vrede aangeboden wordt, is het voor de moslim niet meer toegestaan om te doden (behalve uit gerechtvaardigde zelfverdediging). Niet alleen mag er in vrede niet gedood worden, maar in vrede mogen ook vrienden gemaakt worden tussen 2 volkeren. Anders zou de reden “omdat zij tegen jullie zouden moeten strijden” niet aangehaald kunnen worden om niet te strijden in oorlogstijd.

    Soera 8 vers 39
    Uit de film: “Voer oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort.”
    Wilders vertaalt het woord “fitna” als “verzoeking”, maar het heeft de betekenis “beproeving”.
    Met deze vers wordt eigenlijk bedoeld dat er mag oorlog gevoerd worden zolang de moslims onderdrukt en onder en zware beproeving staan. Maar uit eerdergenoemde verzen blijkt ook dat vanzodra er vrede gewenst wordt, de moslims deze vrede moeten aanvaarden en niet meer mogen vechten, behalve uit gerechtvaardigde zelfverdediging.

    En verder…
    Geert Wilders haalt nog enkele andere beelden aan, namelijk over vrouwenbesnijdenis, eerwraak en kastijding van kinderen. Echter worden hierbij geen Koranverzen aangehaald. Hoe dit komt? Deze zijn er gewoon niet.
    Al deze zaken zijn puur traditie en cultuur, maar hebben geen oorsprong in Islam. Integendeel, in de Islam zijn deze zaken zelfs verboden.Verder maakt Wilders ook een grove fout in zijn film: bij het geluidsfragment van Mohamed B. wordt een afbeelding getoond, niet van Mohamed B. maar van de Marokkaans-Nederlandse rapper Salah Edin.

    Conclusie
    Wat heeft Wilders willen bereiken met deze film? Waarom haalde hij de Koranverzen zo uit de context en plaatste er de beelden bij die hij heeft gebruikt? Waarom gebruikte hij daarnaast ook beelden die eigenlijk niets met het islamitisch geloof te maken hebben en zelfs niet vermeld worden in de Koran? Wat kan deze film als gevolg hebben, zowel bij niet-moslims als moslims? Het is nu aan u om een eigen conclusie te trekken.

    Als oproep aan u vraag ik: wees steeds kritisch en objectief en trek alles na vooraleer een beslissing te maken. Doe dit met alle zaken die in de media komen, en doe dit gerust ook met dit artikel. Neem niet steeds alles aan voor waar, maar gebruik je gezond verstand. Maak niet dezelfde fout zoals Geert Wilders en de extreme terroristen gedaan hebben (en nog steeds doen, jammer genoeg). Laat je vooroordelen varen en neem eens een eigen beslissing.
    Bekijk ook eens het filmpje “Stop the Clash of Civilizations” op Youtube (Youtube award winner 2007 voor de categorie politiek). Politiekers van over de hele wereld mogen hieraan een voorbeeld nemen.

      /   Beantwoorden  / 
  17. damai

    Het wordt tijd dat het gewone volk zijn stem eens laat horen! Daarmee bedoel ik niet de mensen die op Wilders denken te moeten gaan stemmen. Vroeger noemden we dat soort mensen gewoon uitschot en in de oorlog waren het de NSB ers. We laten ons toch niet bang maken door dit geteisem. 75% van de weldenkende natie wil geen Wilders en verafschuwt zijn neo fascistische ideeën. Verander het woord Islam in Jood en je weet wat ik bedoel. Een gevaar voor de staatsveiligheid schreef de Volkskrant. Voor hem en zijn verderfelijke ideeën is in dit land geen plaats. Wij laten ons land niet verder vervuilen door dit soort neo-fascistisch gebrul van Wilders en consorten. Stop het nu want deze fascisten hebben bloed geroken, na de Islam zullen andere in hun ogen zwakkere groepen aan de orde komen. De homo’s zijn alvast gewaarschuwd al denken ze nu nog dat ze bij Wilders veilig zijn.

      /   Beantwoorden  / 
    1. NICO GROEN

      Damal wat een ongelofelijk dom en onnozel persoon
      ben jij,je begrijpt er absoluut niets van ,misschien zit je teveel in de cofieschobs met je linkse vrienden ,waarom ga je nien werken?
      of nog beter ,koop een enkele reis mekka ,of het rif gebergte,inplaats ons lastig te vallen met je domme praatjes.

        /   Beantwoorden  / 
      1. huppup

        ”…ons lastig te vallen…”
        Hou het ff bij jezelf joh

          /   Beantwoorden  / 
        1. NICO GROEN

          !!!HUPPUP!!!WAAR OM HUPPEL JE NIET DIRECT NAAR HET RIFGEBERGTE LINKSE RAT,EN ALS HET FF KAN
          NEEM ZOVEEL MOGELIJK VAN JE LINKSE TRAWANTEN MEE.
          OPGERUIMD STAAT NETJES.

            /   Beantwoorden  / 
      2. Koos

        haha Nico Groen hoe praat jij. dan hoeven we het niet allemaal met damai eens te zijn, maar hij spreekt wel een stuk beter nederlands dan jij! en dan wil je hem wegturen….nou denk eens na alsjeblieft

          /   Beantwoorden  / 
        1. lucky luck

          wat de Fuck is wegturen!!!!toos

            /   Beantwoorden  / 
    2. Mark

      ik denk iets minder dan 75%, want 32 zetels is wel een beetje veel en gelukkig maar. nee wij laten ons land wel vervuilen door het straattuig helaas vaak van marokaanse afkomst en dus islamitisch.

      en als je beetje goed oplet en leest, hoor en zie je dat de moslims die het goed doen in nederland wat hem betreft gewoon kunnen blijven.

      http://www.youtube.com/watch?v=rozGRFnsOcw (check dit filmpje maar, rond de 3 minuut en 30 sec.)

      hij zegt dat de immigratie stop gezet moet worden zodat we eerst hier alles op een rijtje kunnen krijgen.

      al dat tuig vast zetten kost alleen maar bakken met geld :s, geld dat veel beter gebruikt kan worden zodat wel iedereen met 65 jaar kan stoppen met werken. de ouderen betere en snellere verzorging kunnen krijgen. en zo kan ik nog wel effe doorgaan

        /   Beantwoorden  / 
  18. Martijn

    Geert heeft zijn beste tijd wel gehad. Vanaf nu gaat hij dalen. Let maar eens op. Hij gaat Rita achterna.

      /   Beantwoorden  / 
    1. dagobert duck

      sint ze mijter ook.als het aan de heren pvda raadsleden lig in de grote steden,waarvan wij de naam niet kunnen uitspreken,mag het kruis niet meer op de mijter.daarna de kerst ,de paashaas,dus we hebben geert wel nodig,anders zien de feesten er van ons heel anders uit in de toekomst.en om een maand niet te vreten zie ik niet zitten,dat is geen feest maar een sm sessie.

        /   Beantwoorden  / 
  19. Phantom

    Grappige discussie. Met name omdat de peilingen dateren van ergens halverwege vorig jaar. Kortom: stop deze topic en start een nieuwe, op basis van de recente cijfers.

      /   Beantwoorden  / 
  20. fb43049

    dat de pvv aan het stijgen is goed nieuws, ik ben niet met alles eens van de pvv, maar dat cda,pvda,vvd,d66 nu eens ruimte moet maken vind ik wel een goed plan.
    nu de verkiezingen voor de deur staan beloven de grote partijen dat we niet op achetruit gaan, maar zodra dat ze gewonnen hebben gaan we weer lekker betalen net zo lang dat we niks meer kunnen.
    dus de pvv mag het nu wel eens proberen van me….( kan het nog slechte dan? )

      /   Beantwoorden  / 
  21. jan

    D66!:D

      /   Beantwoorden  / 
  22. Simon

    Maurice de Haond heeft het gelukkig wel vaker mis gehad (Is immers ovetuigd van zijn eigen gelijk). Het zal niet gebeuren dat Wilders en zijn beweging (is geen partij heeft geen leden, etc.) de grootste wordt met de verekiezingen van 09-06-10. Wilders en de PVV (misleidende naam voor een partij, die een beweging is voor de onvrijheid) is een kankergezwel in onze democratische samenleving. De PVV en wilders is ondemocratische beweging die fascistisch en ractisch is (het uitsluiten van anderen, die een ander idee en geloof hebben en niet van europees afkomst zijn. Zijn beweging dient dan ook verboden te worden en Wilders te worden vervolgd en te worden opgesloten. Het Kankergezwel dat Wilders met zijn beweging is dient ruim te worden weggesneden. Indien je hier niets aan doet aan dan zal de democratie uiteindelijk hieraan bezwijken. Wilders en de PVV zijn nu eenmaal niet democratisch, zij misbruiken deze slechts en zullen nooit de democratsiche spelregels in acht nemen.Hierdoor sluieten zij zich buiten democratische orde. Het niet bestrijden van Wilders en de zijnen zal uiteindelijk en totalitaire maatschappij opleveren. Eeen stem op Wilders is eigelenlijk netzo als 1933 een stem op de NSB.

    No Pasarán

      /   Beantwoorden  / 
  23. NICO GROEN

    SIMON!!!!! U BENT EEN DOM EN ANTISOCIAAL PERSOON,HOE DURFT U DIVERSE MALEN HET WOORD K TE GEBRUIKEN ,HET LIJKT MIJ DAT U DE INTELLIGENTIE HEEFT VAN EEN STOEPTEGEL, MENSEN DIE OP DE PVV STEMMEN ,ZIJN DOORGAANS FATSOENLIJKKE ,HARDWERKENDE MENSEN, DUS AANZIENLIJK ANDERS DAN DE MISSELIJK MAKENDE RODEN,DIT VOLK IS ECHT SMERIG EN LAF , ZE KIEZEN OPELIJK DE KANT VAN DE FACISTIESE ISLAM
    JUIST JA JIJ SMEERLAP [SIMON] JULLIE SOORT ZIJN DE MODERNE NSB
    UITSCHOT, ZONDER NORMBESEF/BESCHAVING/INTELLIGENTIE ENZ
    BLIJF MAAR LEKKER STEMMEN OP DE PVDANTISOCIAAL!!!KNUPPEL!!!!

      /   Beantwoorden  / 
    1. ex israelite Victim

      Wat Jij Zegt Klopt , Ook Ik Heb de PVV Gezinden nooit anders Zien Commenten dan met Fatsoen én Argumentatie !

      Geboefte en criminelen echter vinden júist dát hét probleem en kúnnen niet anders dan beschamen , beledigen en belasteren , met drog en valsificaties komen , want ze hebben niks en daar boven op al weer twee decennia sinds Jan Maat , Bewézen niets waard te zijn , schadelijk , slecht én crimineel zelfs , als Ik Dát Zeggen Mag na aanslagen , terreur , plunderingen , Genocides en moorden ?

      De criminelen die nú regeren , de jodenclans acher de Democratie , hebben zelfs Ayaan Hirsi Ali , Pim Fortuyn , Theo van Gogh en Vele , Vele Andere Goede Mensen op hun geweten , Die helaas het Dodelijke Gebrek van Integriteit en Oprechtheid Vertoonden !

      Moeten We zéker een alexander pechthold , dé Kinder verkrachter en Kinder moordenaar nemen , die samen met zijn harddrugsdealende bende zoals wim kok , hirsch ballin en ruud lubbers het Volk en Land uitwoont ?

      Of een samenzwerende mark rutte van de VVD , die samenzweert in de Afghanistanaffaire , ná de IRT affaire met hirsch ballin , frits bolkestein , ruud lubbers en wim kok ?

      Er is maar één plek waar deze creaturen thuishoren , en dát is bij gebrek aan de diepste krochten van de hel , de zwaarste gevangenisstraffen , Guantanamobay , want Alle daden van hén zijn terreurdaden !

        /   Beantwoorden  / 
  24. hollander

    ik stem pvv, omdat ik opkom voor mijn eigen nederlandse cultuur.
    dat schijnt van sommige mensen niet te mogen, dat je daar voor opkomt, net als dat je in een zwembad geen patatje meer mag eten, omdat een of andere vvdjer dat effe voor jouw besluit.
    dat geloofsgestoorden een apartheidsbeleid op basis van ideologie en geslacht eisen om andere mensen uit te sluiten tijdens het zwemmen, daar hoor je die pokkevvd niet over.
    een patatje na het zwemmen is nederlandse cultuur, net als democratische normen en waarden en tolerantie tov andersdenkenden.
    te lang zijn de waarden gebruikt tégen ons, het woord tijd dat we ze vóór ons laten werken, leve de pvv, leve de nederlandse identiteit.

      /   Beantwoorden  / 
  25. hollander

    @nico groen
    die simon is een beetje in de war, ik begrijp je frustratie maar schreeuwen tegen de simons van deze wereld helpt niet:
    zo gaat bv de jostiband echt niet beter spelen als je ze toeschreeuwt, ze kunnen eenvoudig niet beter, het helpt niet.
    reageren met trots en waardigheid echter wel.
    we zijn tenslotte toch ambassadeurs van de pvv.
    dus lang leve de pvv, van je hieperdepiep hollee !

      /   Beantwoorden  / 
    1. NICO GROEN

      BESTE HOLLANDER,JA JE HEBT GELIJK WIJ PVVERS MOETEN WAARDIG BLIJVEN,
      SORRY,MAAR IK MAAKTE MIJ EEN BEETJE BOOS OVER DIE ROOIE SMEERLAP
      [JA, SIMON] WANT EEN NORMAAL PERSOON ZEGT ZOIETS NIET ,WEET JIJ TROUWENS UIT WELK RIOOL DIT ONFRIS HEERSCHAP KOMT,DIT IVM HET DICHTLASSEN VAN HET DEKSEL ZODAT HIJ NIET MEER TE VOORSCHEIN KOMT.
      HARTELIJKKE GROETEN AAN DE GOEDE/ECHTE NEDERLANDERS,JA JUIST]PVVERS

        /   Beantwoorden  / 
      1. janice

        Leer spellen Nico, anders wordt je straks nog door dat proto-fascistische stuk verdriet dat jij graag president ziet worden het land uitgezet.

        P.S.
        je caps lock staat aan

          /   Beantwoorden  / 
  26. hollander

    @janice
    das wellicht toch beter als de overige post-fascitische kandidaten,
    en als het op dictators aankomt heb ik er liever een met een nederlands dan een dubbel paspoort.
    beter een stadscommando in de keuken dan een minaret in je tuin, zegt mijn moeder altijd.
    heb je al een hoofddoekje gekocht janice ?
    verplicht voor vrouwen heur binnenkort !

      /   Beantwoorden  / 
    1. janice

      dan; ..beter dan..
      en, meen je dat nou serieus? Als dat zo is; laat je niet zo door angst leiden: je gelooft toch niet echt dat hier binnenkort een ”hoofddoekjesgebod” wordt ingevoerd? Niet zo naar je moeder luisteren, ze stuurt ons nog naar 1984 met haar ideeën.
      Aan je accent te horen kom je overigens uit Groningen, dus waar praat je over; op de boerderij zul je nog weinig last hebben van ”straatterroristjes” o.i.d.
      En mag ik je iets vragen? Geen minaret in de achtertuin zegt je moeder, wil ze daar eventueel wel een kerk zien verschijnen?

        /   Beantwoorden  / 
      1. NICO GROEN

        JANICE,ALS JE ZO DOL BENT OP DIE MUSULMANES ,WAAROM VERTREK JE DAN NIET NAAR NAAR EEN MUSLIM LAND,EN NEEM DAN DIE ANDERE LINKSE DWAAS MEE [SIMON].

          /   Beantwoorden  / 
        1. janice

          lees eens een boek ofzo

            /   Beantwoorden  / 
          1. NICO GROEN

            JANICE/ DOM LINKS GANSJE,IK BEN STUDENT GESCHIEDENIS,EN LEES DUS VEEL HEB ZEER VEEL BOEKEN ,BEN EEN ZEER BELEZEN PERSOON,DIT IN TEGENSTELLING TOT DE LINKSMENS,ZIJ VERDOEN HUN TIJD IN KOFFIESCHOPS
            /LINKSE BUURTHUIZEN, BIJ DE SOCIALE DIENST OF GAAN DE STRAAT OP OM WEER EENS TE DEMONSTREREN ,IK WIL BEST GELOVEN DAT JIJ OOK LEEST ,MAAR DAT ZAL BEPERKT ZIJN TOT EEN FOLDER VAN DE SOCIALE DIENST VAN HOE VRAAG IK EEN UITKERING AAN , OF HOE KRAAK IK EEN WONING,P/S HOE ZIT HET MET SIMON, VOLGENS MIJ ZIT JE VRIEND NOG STEEDS IN HET RIOOL.

              /  
          2. janice

            Beste Nico/vulgus,
            Als je zoveel zou lezen dan zou je het verschil tussen ‘dan’ en ‘als’ wel moeten weten, en prentenboeken tellen niet mee, want plaatjes kijken is dus niet lezen jongetje. Ik wist trouwens niet dat ze op het mbo ook een opleiding geschiedenis hadden?! Trouwens je bent officieel natuurlijk geen échte student als je op het mbo zit.

            P.S.
            Je ‘caps lock’ staat nog steeds aan, dat worden geen mooie verslagjes geschiedenis zo natuurlijk.

              /  
  27. hollander

    @janice
    moslims nemen aanstoot aan vrouwen zonder hoofdbedekking.
    vrouwen zonder hoofdbedekking zijn hoeren, vanuit de moslimbeleving bezien.
    hopelijk hou je hier rekening mee en bedek je voortaan je heuft.
    anders kwets je doelbewust en met voorbedachte rade je moslimmedelanders en dat kunnen we toch niet hebben.
    doen heur janice !

      /   Beantwoorden  / 
  28. ex israelite Victim

    Ik Zie Hier veel te doen over hoofddoekjes !
    Ik Wil Herinneren dat de PVV die Júist weg wilde bij vooral semitische Vrouwen , omdat bij hén de hoofddoekjes misbruikt worden als onderdeel van een zéér bedreigend , dodelijk en zéér Vrouwonvriendelijk extreem verkrachtend religious terreursysteem !

    Als Dáár Iemand vóór is , de hoofddoekjes voor deze schanddaden tegen Vrouwen misbruiken , dan is dat óf een moslimpooier óf heeft niét Goed Door wat Eigenlijk de Originele Bedoeling Was van de PVV !

    Hoofddoekjes bij Ons en bij bijvoorbeeld Somalische Vrouwen in de Lente worden om Geheel Andere Redenen Gedragen !

    Dames als pechthold en vele andere politici , en in navolging van hen vele medelanders , vanwege deze foute politici hun eindeloze foute geblaat op tv over dit soort hoofddoekjes zijn simpelweg gevaarlijk en helpen die Vrouwen Zéker niet , jaaa nóg verder de goot in !

      /   Beantwoorden  / 
    1. jakko

      Even over dat hoofd doek beleit (wat in turkije trouwens ook niet mag)is alleen maar slim de heer wilders wordt waarschijnlijk een van de grootse partijen en als ie de grootse word dan heeft ie een troef in handel om een coalitie te vormen bijv( af zien van het hoofd doek verbod)

        /   Beantwoorden  / 
      1. willie willems

        leer zelf eerst eens fatsoenlijk Nederlands! Het is ‘beleid’ en hoofddoek schrijf je aan elkaar.

          /   Beantwoorden  / 
  29. rob

    ik zou graag zien dat ons land geregeerd wordt door nederlanders en dat dat ook zo blijft en ik bedoel die van geboorte en dat wij onze soevereiniteit behouden en ons niet laten regeren door de fransen en de duitsers op het zogenaamde verenigde europa wat hebben wij nou zelf nog te vertellen en het wordt er niet beter op dan blijft er maar 1 keuze geert moet aan de bak en opruimen

      /   Beantwoorden  / 
  30. Mark

    Waarom verbaast iedereen zich over het feit dat de heer Wilders zo veel stemmen trekt? Na jaren van wanbeleid wil Nederland een signaal afgeven. En ik wil hier zeker niet zeggen dat Wilders goede ideeen heeft, zeker niet. Hij heeft controversieele ideeen, waar een deel van Nederland ook daadwerkelijk achter blijkt te staan, maar denk zeker niet dat Wilders de ‘islamisering’ (voor zo ver die er is) uit zal bannen. Hij zal vast wel ideeen hebben maar mocht het zo ver komen dat hij gaat regeren zal hij sowieso water bij de wijn moeten doen. En wie als populist water bij de wijn moet doen zal per definitie stemmen verliezen. Iedereen vergelijkt de PVV met de LPF. De LPF was als eerst minder radicaal dan de PVV. Daarbij komt dat de LPF ook een zeer aantal goede linkse ideeen had en daardoor veel stemmen wegkaapte van de PVDA en de SP.

    De PVV zal de grote winnaar zijn van de verkiezingen, omdat mensen zoals ik, die niet achter Wilders’ ideeen staan, in Juni op de PVV zullen stemmen.

      /   Beantwoorden  / 
  31. hollander

    @mark
    ik heb enige dagen geleden kennis genomen van het programma van de moslimpartij, daarin wordt zonder blikken of blozen gepleit voor aparte faciliteiten voor moslims en niet-moslims, met andere woorden, deze mensen vinden nederlanders vies en willen alleen met andere moslims zwemmen, naar het ziekenhuis, aparte loketten op het gemeentehuis, aparte moslimscholen, you name it.
    er zijn prima plekken waar je als fundametalistische religieuze islamextremist kan wonen, ik noem een jemen, afghanistan, pakistan saudi-arabie, maar als nederlander zeg ik: nee dank u !

    en daarom zeg ik:leve Geert Wilders (vrede zij met hem) en de PVV !

      /   Beantwoorden  / 
  32. jakko

    geachte mensen.
    Ik zelf ook pvv stemmers heb toch een vraag.
    De Heer Wilders is voor de Nederlandse cultuur(ik ook)
    wat ik niet snap is dat hij tegen het gedoog beleid is.
    Als er iets nederlands is is dat het wel
    Daardoor is Amsterdam wereldberoemd.
    Dat snap ik niet (omdat dan een nog grotere politiemacht nodig hebben)
    En Heplt dat juist de criminalitie.

      /   Beantwoorden  / 
    1. janice

      Jezus, mijn vooroordelen omtrent ”wilders-stemmers” worden wederom bevestigd; maak je middelbare school eens af man.
      begrijp ook niet wat je hier wilt zeggen:

      ”Dat snap ik niet (omdat dan een nog grotere politiemacht nodig hebben)
      En Heplt dat juist de criminalitie.”

      Overigens, een nog grotere politiemacht zou wel in Wilders’ straatje passen. Ook al zegt hij de islam te zien als een ideologie en niet als een religie (wat ook door de nazi’s werd gedaan in hun opmars naar politiek leiderschap) en daarmee niet de mensen maar hun ideeën stigmatiseert door daar termen als ‘verwerpelijk’ aan te verbinden (wederom: zie WO2), hij wil uiteindelijk natuurlijk wel ”criminele marokkaantjes” deporteren naar Marokko.

      Op naar de politiestaat van de blonde (maar niet heus) verlosser.

      gatverdamme

        /   Beantwoorden  / 
      1. jakko

        dat hij criminele marokkaantjes wil terug sturen is alleen maar een zege denk ik .(PAS JE AAN OF ROT OP is dat nauw zo’n rare gedachten)
        Wat ik wil zeggen is dat het gedoog beleid juist tot de Nederlandse Cultuur behoort (toch?)
        Leve de PVV

        D-DAY=09-07-2010

          /   Beantwoorden  / 
      2. NICO GROEN

        MIJN ZEGEN HEEFT HIJ ,HET RODE KANKERGEZWEL DIENT UITGESNEDEN TE WORDEN, WEG MET DIE LINKSE VERRADERSN, SAMEN MET DIE VERVLOEKTE MUSULMANES, MIJN DEVIES !!!GA AUB WEG GA ERGENS EEN LINKS/ISLAMIETIESE STAAT OPRICHTEN EN GA WERKEN.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Kieleman

          Mr. Groen

          Ik zou het knap vinden als je het deze keer zonder ‘Caps lock’ kunt, misschien zelfs met correct gebruik van je eigen taal.

          Een echte Nederlander kent zijn vaderlandse spelling, laat eerst maar eens zien dat je dat onder de knie hebt.

          Je beledigt je eigen land met zulk onnozel taalgebruik.

            /   Beantwoorden  / 
  33. Tinus

    Wilders beschadigd ons land in de wereld.
    Nog even en we kunnen onze orders vergeten in het midden Oosten
    Er komt geen druppel olie meer binnen.
    De werkeloosheid stijgt en we raken in een onvermijdelijke neerwaardse spiraal.

    Stem niet op Wilders.

    O ja, waarom vroeg de PVV laatst naar de ontwikkeling van kernwapens in Iran?

      /   Beantwoorden  / 
    1. NICO GROEN

      DE GENEN DIE ONS VADERLAND BESCHADIGEN ,ZIJN DIE SMERIGE RODE HONDEN, IK HEB MIJN BUIK MEER DAN VOL VAN DIT LINKSE UITSCHOT,

        /   Beantwoorden  / 
    2. jakko

      en waar gaan ze in die zandbak dan van leven?

        /   Beantwoorden  / 
      1. NICO GROEN

        VAN LEVEN ZEGT U ?? HA HA ,DIE LINKSE IDIOTEN WORDEN GEBRUIKT DOOR DE MUSLIMS ,KIJK NAAR DE INFILTRATIE VAN MUSLIMS IN DE PVDALOCHTONEN, NEE JACO NU ZIJN HET NOG GOEDE VRIENDEN ,WANT DE MUSLIMS HEBBEN DIE LINKSE ONNOZELEN NOG NODIG ,MAAR , GELOOF MIJ]
        OOK DIE LINKSE IDIOTEN WORDEN DIEP GEHAAT DOOR DE MUSLIMS ,DUS ALS ZIJ SAMEN EEN STAAT OPRICHTEN, IS HET GEHEIT OORLOG TUSSEN DIE TWEE,MOOI TOCH LATEN ZE ELKAAR MAAR AFMAKEN.

          /   Beantwoorden  / 
  34. Rom Helweg

    Op dit soort momenten verlang ik wel eens terug naar de tijd dat de zwijgende meerderheid nog zweeg.

    Een verrassende stap overigens, van zwijgend naar in één keer zo’n beschavingsloze grote mond.

      /   Beantwoorden  / 
  35. Divine

    De dag dat ze Wilders vermoorden koop ik een gebakje en ga ik het vieren. De dag dat ze Geert Wilders vermoorden trakteer ik iedereen op een biertje:D

      /   Beantwoorden  / 
    1. NICO GROEN

      hopelijk stik je dan in dat gebakje,smerige linkse RAT,GA TERUG NAAR JE RIOOL ,DAAR WAAR JE THUIS HOORT.

        /   Beantwoorden  / 
  36. Rom Helweg

    Nico Groen,

    Bewonderenswaardig hoe u de Nederlandse identiteit weet te verwoorden. Inderdaad, met hulp van uw zorgvuldig gekozen woorden, zullen alle weldenkenden het hazenpad kiezen. Zelfs ik zou er over denken dat het wellicht in een ander land leuker is. Helemaal als ik luister naar zulk fantasieloos gelul.

    Doet me denken aan onze huidige inzending voor het Songfestival. Zo debiel simpel dat het wel ergens briljant moet zijn. O nee, ik vergat even dat debiel Nederland vindt, dat ze gehoord mogen worden.

    Sjalalie Slalala, Nico Groen denkt briljant.

    Hoop dat je katholiek bent, Nido, komen er van jou misschien nog leuke geheimen naar boven.

      /   Beantwoorden  / 
  37. Dutchie

    Waarom zulk oeverloos gepraat tussen links en rechts? Voorbeeld: Waarom zijn alle landen achter het ijzeren gordijn zo arm en onderontwikkeld? Decennialang bestuurd door de rooien! De geschiednis leert dat alle slechte periodes die nl gekend heeft veroorzaakt zijn door limkse kabinetten gedurende de afgelopen decennia. Gooi maar met geld dan komt het wel goed! Rechtse kabinetten konden dan de boel weer opbouwen, en zo is het altijd geweest! Op naar een grote stevige ruk naar rechts! Vincimus!

      /   Beantwoorden  / 
  38. Rom Helweg

    Redelijk stupide om de Nederlandse linkerkant te vergelijken met een dictatoriaal communistisch regime. Gelukkig leven we in een democratie waarin zowel links als rechts gehoord worden. Links en rechts hebben elkaar gewoon nodig. Rechts om op hun “zuurverdiende” centjes te letten en links om te zorgen dat het er een beetje eerlijk aan toe gaat.

    Overigens; het ijzeren gordijn bestaat niet meer. En de meest onderontwikkelde landen staan momenteel onder leiding van ultra rechtse regeringen.

    Laat ons maar lekker polderen, geef toe; zo slecht hebben we het niet.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Sander

      Links, rechts… doet er allemaal niet meer toe. Wat wij hier in Nederland te veel doen is slap ouwe hoeren. En te weinig actie ondernemen. Handelen met de economiën van de wereld, zoals de VOC dat deed. Daar zijn we goed in. Niets meer, niets minder. Dingen ontwikkelen wil soms ook wel lukken, maar daarna gewoon alles verkopen wat je hebt ontwikkeld. En tegen veel geld. Daar worden we allemaal beter van. Links en rechts.
      Want veel verkopen, betekent een betere economie, want we hebben meer te besteden, betekent dat de werkloosheid daalt. Betekent ook meer geld voor wegen bouwen en files oplossen. Stel nu dat we dat echt een keer oplossen en die oplossing verkopen aan de gehele wereld. Is volgens mij goud waard… En geloof me, de knappe koppen die dat kunnen, wonen in ons kikkerlandje!
      Verschil tussen arm en rijk blijft alijd. Heb geen illusie dat dat anders is of wordt. En verschil in cultuur houdt je ook alijd. Het enige wat ze moeten verbieden is de haat richting elkaar vanwege geloof. Ik haat toch ook niemand, omdat ie protestants is??? Of omdat ie homoseksueel is?
      Dus geen Links of Rechts… Gewoon doen waar je goed in bent!

        /   Beantwoorden  / 
  39. Marcel

    Laten we het eens baseren op feiten: De PVV is in de peilingen aan het dalen. Tegen de tijd dat we gaan stemmen is het verder gedaald, onder de 20 zetels. Dat is toch wat, als je bekijkt dat ze vorig jaar rond deze tijd op 32 zetels stonden. Een simpele berekening laat ons weten dat over 4 jaar de PVV tot een 0-punt is gezakt. (Waar hebben we dat toch eerder gezien? O ja, ik weet het weer, bij de LPF)
    Wat ik wel moet meegeven is dat de politiek weer boeiend is en dat de ruimdenkende partijen net op tijd wakker zijn geschut.
    Eigenlijk had Geert Wilders beter bij de VVD moeten blijven. Dan had hij echt wat voor zijn land kunnen betekenen. Nu zal hij een pijnlijke en langzame dood sterven wat betreft zetels voor de PVV en zijn verdere politieke carrière.

    De groeten, en denk eerst na voordat je stemt. Laat je stem niet verloren gaan en stem op een partij met inhoud, niet op een partij die schreeuwt wat er fout is en vervolgens geen oplossingen inbrengt.

    Marcel

    P.s.: zonder spelfouten. Goed hè? Ik weet zeker dat PVV stemmers dit ook kunnen. Toi toi toi.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Sander

      Zonder spelfouten…?
      Dus geschud is volgens jou met een t? :-)

        /   Beantwoorden  / 
      1. Rom Helweg

        Laten we hopen dat de weldenkende partijen goed geschut zijn tegen de populistische onzin. ;-)

          /   Beantwoorden  / 
    2. DIK

      Marcel,dat jij niet voor de pvv bent oke maar praat niet zo negatief er over staat niet zo netjes.De pvv is in de peiling aan het dalen,helemaal niet juist aan het stijgen.Moet je maar eens kijken op http://www.verkiezingen.wekelijksepeiling.nl daar staat de pvv zeer hoog.Een simpele berekening laat ons weten dat de pvv 0 punt is gezakt,hahaha.Dat had je al eerder gezien bij de lpf maar daarbij is Pim Fortuijn vermoord weet je nog wel.Hou jij je maar bezig met de pvda,cda dan kom je er wel,na 9 juni zie je het wel dat de pvv zeer veel zetels heeft meer dan pvda,cda.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Rom Helweg

        Heb je wel eens gehoord van objectieve, representatieve peilingen? Aselecte steekproeven? Professionele opniniepeilers? De peilingen die jij hier noemt worden gevormd door mensen die de hele dag niks anders te doen hebben. Is absoluut niet representatief voor wat er op 9 juni gaat gebeuren. Godzijdank.

        O ja, gelukkig wordt de politiek gevormd door mensen die netjes praten. Heel veel succes met “jouw” 9 juni.

          /   Beantwoorden  / 
      2. Marcel

        Dik,

        Sorrie dat ik zo negatief ben over de PVV, dat is niet netjes en ik zal het ook niet meer doen. Dat aanhangers van de PVV stemmen voor maatregelen in Nederland die niet-democratisch zijn en mensen niet zien als gelijken, zal ik dat dan maar als positief beschouwen?
        Ik moet wel zeggen dat de link die je hebt meegestuurd met je bericht geen objectieve peiling is. Kijk naar de peilingen van Maurice d’Hond. Deze peilingen staan trouwens ook op deze site. Hij heeft een grafiek gevormd met peilingen, gedaan onder een representatief deel van de Nederlandse bevolking, dus niet alleen mensen die op jouw link komen en kiezen om elke dag even het knopje van de PVV aan te raken.
        Daar zie je dat hij in de grafiek aangeeft, nota bene waar dit hele topic om begonnen is, dat de PVV in maart 2009 op 32 zetels staat, als er dan verkiezingen worden gehouden. Nu staat diezelfde PVV, volgens diezelfde Maurice d’Hond, op ietsje meer dan 20.
        Nogmaals, ik ga de berekening niet maken voor je, wat er over 4 jaar is gebeurt met de PVV, dat mag je zelf doen.
        Even over Pim Fortuyn: de LPF kreeg pas zoveel stemmen NAdat hij was neergeschoten, wat ik overigens sterk veroordeel, want hij had een kans moeten krijgen, zoals elke andere politicus. Neemt niet weg dat ook hij, net zoals Geert Wilders, een ééndags-vlieg is.
        Marcel

          /   Beantwoorden  / 
  40. Marcel

    …sjidsooy…

      /   Beantwoorden  / 
  41. Jacob

    Wat er ook gezegd wordt, ik hoop dat Nederland massaal gaat kiezen voor de PVV.
    Ik hoop dat deze partij zoveel zetels krijgt dat ze geen coalitie hoeven te vormen omdat we dan toch nooit uit het gezeur komen. Nogmaals wil ik benadrukken dat de PVV wellicht niet de ideale partij is, maar op dit moment steekt ze met kop en schouders uit boven al de zwakke politieke broeders die Nederland naar een dieptepunt hebben geleid. Nederland die vooraan in de rij staat als de Euro wordt ingevoerd en daar de sterke gulden te duur verkoopt, Nederland die zijn eigen bedrijven geen steun geeft waardoor deze bedrijven stuk voor stuk ten onder gaan. Nederland die een halve eeuw geleden trots mocht zijn op haar vloot en nu nog slechts een enkele visserman heeft. Een gerenommeerde KLM verkoopt an air France, Daf / Volvo kwijtraakt, etc etc etc. Laten we eerlijk zijn, wat heeft Nederland nog te bieden behalve dan aan immigranten?
    Vrijheid? …. Begrip? …… Negatieve discriminatie?…… Politiestaat wat verkeer betreft?…..Veilig?…… Het enige wat we nu nog mogen is de knip openhouden. Het kan zo anders zijn als het gewraakte paternalistische en zogenaamd sociale systeem omver wordt geworpen en Nederland met een schone lei mag beginnen. Harder maar duidelijker. Als Nederland weer voor de Nederlanders wordt. Daarom moeten we nu we de kans hebben massaal voor de PVV stemmen en deze partij het voordeel van de twijfel geven. Zoals het de laatste jaren gaat is het ronduit slecht. Slap en karakterloos. Ik schaam me als ik denk aan het plaatje van Balkenende naast Bush. Een schooljongen die buigt voor de grote meester! Dat is nu typisch Nederland. Geen eigen mening meer. Geen ruggegraat.
    Wilders een grote bek? Ja, maar duidelijk en in een taal die wij allemaal verstaan. Als de PVV de kans krijgt om alleen te regeren, dan ben ik van mening dat er een dermate grote ommekeer in Nederland plaatsvindt die in de hele politieke geschiedenis zijn weerga niet kent.
    Wellicht gaan we dan weer wat betekenen en behoort het hielelikken en bruine armen halen ten koste van ons Nederlanders dan tot het verleden.
    Laat het duidelijk zijn dat ik mijn leven lang een aanhanger van de VVD ben geweest, maar helaas heeft deze partij niets meer te bieden. Nogmaals ik geef de PVV het voordeel van de twijfel. Echter kan deze partij alleen maar aan de macht komen als ze geen coalitie partij nodig heeft. Dat begrijpen we allemaal. Al wordt deze partij de grootste van Nederland, dan zal er geen regering mee samengesteld kunnen worden en verzanden we in een verschrikkelijke combinaties. Haring noch kuit. Dus het kan alleen maar een succes verkiezing worden als de PVV meer dan 75 zetels krijgt. Liefst 100.
    Dus nogmaals mede Nederlanders. Vergeet de traditie, weg met de angst voor het onzekere, vergeet religieuze overwegingen. Geef ons land een kans.
    Laat onze leuze zijn: NIEUW NEDERLAND !!!!!!!

    Laat ons nieuwe volkslied zijn:

    Waar de blanke top der duinen
    Schittert in de zonnegloed
    En de Noordzee vriendelijk bruizend
    Neerlands smalle kust begroet
    Juich ik aan het vlakke strand
    Juich ik aan het vlakke strand
    Ik heb u lief mijn Nederland
    Ik heb u lief mijn Nederland

    Veel succes allemaal in Juni. De belangrijkste verkiezing van de eeuw.

      /   Beantwoorden  / 
    1. NICO GROEN

      GOED STUK JAKOB,MET GODS HULP ZULLEN WIJ OVERWINNEN,WIJ HEBBEN MACHTIGE VIJANDEN !!!ROOIEN!!!MUSULMANES!!!EN ANTISOCIALEN
      MAAR HET GAAT GOED KOMEN , IK HOOP ALS WILDERS WINT,DAT DIE LINKSE SMEERLAPPEN ZICH ZULLEN MOETEN VERANTWOORDEN ,VOOR HUN VERRAAD JEGENS DE OORSPRONKELIJKKE BEWONERS VAN NEDERLAND.
      LEVE EEN SCHOON EN VEILIG NEDERLAND!!!LEVE DE PVV!!!LEVE GEERT WILDERS.

        /   Beantwoorden  / 
      1. janice

        God bestaat niet, al zal iemand als jij, nagenoeg analfabeet, dat vast nog niet begrepen hebben

          /   Beantwoorden  / 
        1. NICO GROEN

          !!!JANICE!!!UW BERICHTJE ZEGT ALLES OVER U,NL GODDELOOS ,ANTISOCIAAL,DOM KWETSEND ENZ ,IK RAAD U AAN TE STOPPEN MET UW DRUGSGEBRUIK,EN WERK TE ZOEKEN WANT MET UW UITKERING ZIT U ONGETWIJVELD VEEL IN KOFFIESHOPS EN LINKSE BUURTHUIZEN.

            /   Beantwoorden  / 
          1. janice

            Goddeloos; bedankt voor het compliment. Grappig stukje tekst verder trouwens, al eens overwogen cabaretier te worden?

              /  
          2. Marcel

            Even om in het straatje te blijven: Nico, het is nu, na de laatste peiling van vorige week, wel duidelijk dat Geert Wilders na het omhoog klimmen naar de top van de glijbaan, nu toch echt los heeft gelaten en als een dolle hard naar beneden roetsjt. Ik denk dat hij zo beneden is… (zeker met zo’n kandidatenlijst die hij ‘zorgvuldig’ heeft samengesteld)

            P.s.: Janice, waar heb je zo mooi leren praten?

            Marcel.

              /  
  42. Jacob

    Dank je voor je compliment Nico.
    Echter is het niet mijn bedoeling om op te ruien en te schelden.
    Ik wil werkelijk dat het roer 180 graden gedraaid wordt. Dit alleen zal al moeilijk genoeg zijn. Nederland moet met eerzame bedoelingen deze politieke overwinning behalen. Niet uit wraakgevoelens maar omdat wij allen willen dat Nederland weer echt leefbaar wordt en dat alle zogenaamde misleidende redenen worden geschrapt.
    Het kan, Nederland kan weer een paradijs worden.
    Geen politiestaat jagend op …… Ook onder de Nederlanders zijn vele lichte tot zware criminelen, vandalen, herrieschoppers, etc. Ook deze moeten keihard worden aangepakt.
    Gelijke monniken, gelijke kappen.
    Maar politiek gezien moet er heel, heel veel veranderen.
    Dus Jakob, kop op, als de Nederlanders hun traditionele of religieuze stemgedrag vergeten en nu eens de uitdaging aandurven om het roer om te gooien, gat het helemaal goed komen. Hoop ik!!!!
    Want ook de PVV heeft zwakke punten.

      /   Beantwoorden  / 
  43. Peter

    Helaas leert de geschiedenis dat elke inspanning die polariseert (dat wil zeggen het zwart-wit voorstelt, oplossen ten koste van een ander, niet wij, maar zij zijn schuld en dat zullen we nu corrigeren) leidt tot nog minder resultaat en meer onrust.

    Dat er grote problemen zijn en dat dat komt door een steeds complexere internationale omgeving, dat zal niemand ontkennen. Maar simpele oplossingen zijn er niet. Dat lukt niet en heeft ook nooit gewerkt. Zeg ja tegen de ene, dan zeg je nee tegen de ander.

    Het onooglijke nederlandse compromis, dat zo vaal lijkt nu we zoveel uitdagingen hebben en zo weinig troost brengt nu we onze eigen welvarendheden niet kunnen vasthouden, is toch echt het enige alternatief.

    Wat goed dus dat geen enkele partij zal winnen en iedere coalitie zal moeten leiden tot inschikkelijkheid en compromis. Kracht en tegenkracht, hoe mooi is de democratie maar hoe veel zullen we leiden aan onze verliefdheid op simpele Telegraaf en SBS6-HartvanNederland- oplossingen.

    Allemaal stemmen!

    Peter

      /   Beantwoorden  / 
    1. Jacob

      Peter, simpele oplossingen zijn er altijd te vinden. Het is net een wiskunde vraagstuk. We zoeken het te ver, te moeilijk en daardoor zien we geen oplossing meer.
      “Zalig zijn de simpele van geest” Wat betekent dit? Dat zij die simpel denken vaak voor de juiste oplossingen zorgen.
      Een klein voorbeeldje:
      (dit boek won overigens zover als ik weet een oscar)
      Er dreigde oorlog tussen de VS en USSR. Alle knoppen stonden op oranje. De president van de VS ijsbeerde door zijn kamer naarstig zoekend naar een oplossing om deze oorlog te voorkomen.
      Een jongetje van 10 staat bij hem in de kamer en zegt:
      Maar als u nu zo en zo doet, komt er toch geen oorlog?
      De president stuurde het jongetje weg met de woorden: Ga alsjeblieft met je bal spelen.
      Toch bleven de woorden van het jongetje in zijn hoofd nadreunen.
      EUREKA! Het kind had helemaal gelijk! Hij volgde het advies en inderdaad was het gevaar geweken.

      Goed he?
      Zo simpel is het vaak.

        /   Beantwoorden  / 
  44. NICO GROEN

    PETER/ U ZEGT SIMPELE OPLOSSINGEN ZIJN ER NIET,IK ZEG U ,DIE ZIJN ER WEL, DE TIJD VAN PRATEN EN THE DRINKEN MOET VOOR BIJ ZIJN,
    IK BEN EEN VOORSTANDER VAN MANO DURA, U WILT ZICH NIET AANPASSEN
    MOOI , PASPOORT AFPAKKEN EN WEG WEZEN,U BELEDIGT EN SCHELD OP NEDERLANDERS !!WEG WEZEN!! CRIMINALITEIT!!KEIHARD AANPAKKEN
    10 JAAR WERKKAMP ,GRENZEN DICHT VOOR LEDEN VAN DE 5 COLONNE
    PARÃSIETEN DIRECT TERUG STUREN ,ILLEGALEN OPPAKKEN BEBOETEN EN TERUG NAAR LAND VAN HERKOMST,ZO SIMPEL IS HET ,DIE RODEN ZIJN
    BEDREVEN IN HET UITZUIGEN VAN NEDERLANDERS,EN HEBBEN VOOR DE REST GEEN OPLOSSINGEN ,MENOS DE BELASTINGEN TE VERHOGEN EN MEER BOETES UITSCHRIJVEN,DUS HEER PETER ALS U GEEN OPLOSSINGEN HEEFT ,EN NIETS ZINNIGS TE ZEGGEN HEEFT , REAGEER DAN NIET, U MAAKT ZICH BELACHELIJK, DE OPLOSSINGEN ZIJN ER , DAADKRACHT!!!!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Jacob

      Hallo Nico,

      Ik begrijp je frustratie,. Die is gelijk aan vele Nederlanders, maar de PVV kan ook winnen zonder scheldpartijen en zonder met modder smijten.
      Dat zou deze partij alleen maar meer helpen om een nieuwe koers uit te zetten.
      Met opruiende kreten verliest de PVV meer sympathisanten.
      Laten we het beschaafd houden.
      Wij allen weten wel dat er veel, heel veel moet veranderen. Steun met je stem en dat is alles.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Rom Helweg

        Mooie geste, Jacob. Echter ben ik bang dat we aan het gescheld geen einde maken.

        Kan iemand mij uitleggen wat de echte reden is dat mensen het roer 180 graden om willen gooien? Wat is er gebeurd in jullie leven dat jullie de blogs, fora, massamedia volstorten met zulke onnadenkende vuilspuiterij?

        Onlangs nog verkracht door een moslima met hoofddoek? Baan ingepikt door iemand die harder zijn best deed dan jij? Sociaal werker tegengekomen die vond dat je een te grote drankkegel had? Beetje lullige voorbeelden, maar ik begrijp het echt niet.

        Hoe slecht heb jij het dat je jezelf toestaat om te vinden dat alles anders moet? Met deze taal?

        Leg het me alsjeblieft uit, dan kan ik misschien een beetje begrip opbrengen voor je keuze.

        Maar laat ik je eerst de volgende vraag voorleggen: Hoe denk jij dat het beter kan? En vooral: wat wil je dat er beter gaat?

        Laat me het verschil uitlegen tussen domme mensen en niet-domme mensen. Domme mensen bepalen bhun mening door te kopiëren wat iemand met een grote bek zegt. Niet-domme mensen formuleren zelf een mening.

        Als je zelf vindt dat je hoort bij de niet-domme mensen, daag ik je uit om een mening te formuleren. Eentje, die niet gekopieerd is uit De Telegraaf, de doctrine van McCarthy (1953) of gewoon, Mein Kampf. Dus, lieve mensen, kom maar op. Verzin wat origineels. Wees geen schaap in de kudde van een geblondeerde Limbo; maar overtuig me eens.

          /   Beantwoorden  / 
  45. Jacob

    Je slaat de spijker op de kop Rom, maar je weet hoe het altijd al gegaan is. Dit zal wel altijd zo blijven. Er zijn altijd aanhangers van welke partij dan ook, fans van voetbalclubs, etc. die jammer genoeg menen dat grootspraak en geweld tot de overwinning leiden.
    In jouw opmerkingen denk ik dat je Wilders bedoelt met “iemand met een grote bek”
    Wellicht heeft hij dat, maar anderzijds is hij duidelijk en vertolkt hij wat de Nederlander in het algemeen wil horen. Hij brengt politiek op zijn eigen manier. Het gaat er niet om of hij dat op een goede of slechte manier doet. Hij wil duidelijk een nieuwe koers en daar ben ik wel een voorstander van. De andere partijen hebben nu al genoeg bewezen dat ze het niet waarmaken. Integendeel, ze hebben het klimaat verslechterd.Dus er is niets mis mee om de PVV een kans te geven om zich te bewijzen.

      /   Beantwoorden  / 
  46. Rom Helweg

    Jacob, prettig om te merken dat er ook mensen zijn die Wilders “een kans willen geven” die zich bedienen van genuanceerde taal.

    Politiek gaat m.i. niet om wat mensen willen horen, maar om het maken van beleid. En beleid, dat is wat ik mis in de woorden van Wilders. Het is makkelijk om te zeggen wat je NIET wil, maar het vergt leiderschap om duidelijk uiteen te zetten wat je WEL wil.

    Interessant artikel: lees Vrij Nederland van deze week. De titel komt op het eerste gezicht wat tendensieus over, maar het is een goed journalistiek stuk.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Jacob

      Helemaal met je eens. Maar ook andere partijen gebruiken dat wapen. (Wat mensen willen horen)
      Een ander wapen waar de “gerenommeerde” partijen gebruiken is het traditionele stemgedrag en / of uit religieuze overwegingen.
      Dit is ook de reden dat er eigenlijk nooit echte vernieuwingen komen. Zoals ik reeds zei hebben de andere partijen Nederland alleen maar geholpen naar wat er nu nog van over is. Buigend naar grote mogendheden, verkoop van waar Nederland trots op kon zijn, verkoop van hun eigen land.
      Wat is er nog echt over van Nederland?
      We moeten alleen een sociaal gedrag tonen en mogen beslist geen kritiek uitoefenen.
      Waar ter wereld vind je een land als Nederland?
      De discriminatie wordt hier omgekeerd.
      Met wat zoekwerk kom je advertenties tegen waarin om politie personeel gevraagd wordt en waarin letterlijk staat: Allochtonen genieten de voorkeur! Hoe zit dat met Nederlanders die snakken naar een baan?
      Er zijn veel meer voorbeelden te noemen waar de overheid het Nederlandse volk beneden de allochtonen stelt.
      Enfin, we hoeven elkaar geen mietje te noemen omdat we het allemaal wel weten. Maar door onze traditionele achtergrond zijn we wel enigszins huiverig om echt vernieuwend te werken.
      Daarom ben ik een voorstander ervan om de PVV een kan te geven zich te bewijzen.
      Ik ben het met je eens dat in sommige opzichten de PVV vaag is met zijn hoe en wat, maar dat is iedere partij. Dat is politiek! waar ik overigens een gruwelijke hekel aan heb.
      Ik ben ook beslist niet politiek geschoold. Ik praat en denk vanuit mijn gevoel en geloof. Ik hoop dat Nederland weer Nederland wordt met zaken waar we trost op kunnen zijn. Een land waar de wereld rekening mee houdt zoals dit 100 jaar geleden was. In de afgelopen 100 jaar hebben we veel, zo niet alles verloren en daarom ben ik teleurgesteld en heb mijn Nederlandse trota verloren.
      Misschien, heel misschien kan de PVV deze trots weer bij mij terugbrengen.

        /   Beantwoorden  / 
  47. Rom Helweg

    Ik kan me je gevoel voorstellen, hoewel ik je mening niet deel. Maar dat ben ik. Ik ben behoorlijk trots op Nederland en op de mogelijkheden die ik hier heb. Ik ben zelfstandig ondernemer (ZZP) en ben dus niet echt afhankelijk van de grillen van een eventuele werkgever of de aandeelhouders.

    Ik heb gemerkt dat als je wat wil, dat je daar zelf de verantwoordelijkheid voor moet nemen. En dat wanneer er iets niet lukt, ik daar niemand anders de schuld van kan geven dan mezelf.

    Die ondernemingszin heeft Nederland groot gemaakt. Ik zou het geen VOC mentaliteit willen noemen, maar het blijft de kunst om met zoveel mogelijk nationaliteiten door één deur te kunnen.

    Dat bij de politie gezocht wordt naar allochtonen, is meer een tactische zet. Wil je boeven aanpakken, moet je ze toespreken in een taal die ze herkennen. Allochtoon of autochtoon. Zo moet je bij een woonwagenkamp niet aankomen met een agent die een beetje bekakt loopt te praten. Moet je in Limburg geen agent hebben die een plat Amsterdams accent heeft. Dat werkt gewoon niet.

    Verder nodig ik iedereen uit die zit te snakken naar werk om te gaan solliciteren als schoonmaker, vuilnisman, plantsoenmedewerker, putjesschepper. Ook al is het maar voor een tijdje. Maar daar voelt de gemiddelde autochtoon zich te goed voor. Wat dat betreft is er sinds de invoering van de gastarbeiders niet veel veranderd.

    Geef toe, we zijn een bijzonder volkje, maar guttegut wat zijn we verwend. We zitten in de top-10 van landen met de hoogste levensstandaard ter wereld. Maar om dat vol te kunnen blijven houden, moeten we ook leren om onze handen vuil te maken.

    Als er nou echt iets zou moeten veranderen aan dit land, zou dat onze bijdrage aan het songfestival moeten zijn. Internationaal gezien doen we het best goed, voetballers overal, SG van de Navo, bedrijven die met de wereldtop meedraaien, maar Sjalalie Sjalala; daar schaam ik me KAPOT voor. ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  48. Marcel

    Even om in het straatje te blijven: Nico, het is nu, na de laatste peiling van vorige week, wel duidelijk dat Geert Wilders na het omhoog klimmen naar de top van de glijbaan, nu toch echt los heeft gelaten en als een dolle hard naar beneden roetsjt. Ik denk dat hij zo beneden is… (zeker met zo’n kandidatenlijst die hij ‘zorgvuldig’ heeft samengesteld)

    P.s.: Janice, waar heb je zo mooi leren praten?

    Marcel.

      /   Beantwoorden  / 
  49. NICO GROEN

    MARCEL!!!VERKOOP DE BEER NIET VOOR DAT HIJ GESCHOTEN IS,JE ZIT ER HELEMAAL NAAST,IK HEB DE LIJST VAN DE PVV BEKEKEN, HET ZIET ER ZEER GOED UIT , WAT EEN VERSCHIL MET DE LINKS MENS,DAT BESTAAT UIT STENENGOOIERS/OPROERKRAAIERS JODENHATERS UITKERINGTREKKERS EN TOKKIES,OOK WILDERS MAAKT UITGLIJDERS,DAT GEEF IK TOE ,DAT KOST ZETELS,HET GAAT OP EN NEER , NET ZOALS DE PVDA ,VAN 14 NAAR 33 ZETELS,EN WEER NAAR BENEDEN ,ZEER VEEL KIEZERS ZIJN ZWEVEND,EN ZIJN BEINVLOEDBAAR WAT BETREFT HET NIEUWS,WILDERS KAN 3 OF 4 WORDEN MAAR OOK EERSTE , MAAKT HIJ FOUTEN DAN DAALT HIJ,KOMT HIJ GOED IN HET NIEUWS DAN STIJGT HIJ ,ZO WERKT HET ,DUS LATEN WIJ NIET VOORUIT LOPEN , HIJ KAN NAAR DE 20 ,MAAR OOK NAAR DE DERTIG
    OF MEER , MAAR ONDER DE 20 , NEE WAARDE VRIEND ,DAT IS UIT GESLOTEN.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Rom Helweg

      Gelukkig is dat niet aan ons om te zeggen, maar aan de kiezer, waarde vriend Nico. En zo lang we in Nederland het beren schieten (net als het jodenhaten en stenengooien en het oproerkraaien) hebben verboden, wordt er helemaal niks verkocht. Slechte beeldspraak gekozen dus.

      Bovendien zou ik je willen vragen om eens een proefje te doen. Ga eens naar de wedstrijd Ajax Feijenoord. Kijk even op Internet waar ze mekaar te lijf willen gaan. Heb je een hoop jodenhaters, stenengooiers en dergelijk gespuis bij elkaar. En vraag eens voor de gein op welke partij ze stemmen.

      Ik wens je veel succes met je verkiezingsuitslag.

        /   Beantwoorden  / 
      1. NICO GROEN

        ROM HELWEG!!U HAALT DE VOETBAL HOLIGANS ER BIJ ,WAT HEEFT DIT ER MEE TE MAKEN? DIT ZIJN DOMME PERSONEN,MEEST AL LINKS IVM DE UITKERING,ZIJ WETEN HEEL GOED DAT ALS RECHTS AAN DE MACHT KOMT
        DAT ZE HARD WORDEN AANGEPAKT,ALLE SCHADE ZULLEN MOETEN BETALEN
        EN ENKELE JAREN WERKKAMP,DAT ER VEEL DESORDE IS IN DE MAATSCHAPIJ IS DE SCHULD VAN DE LINKSMENS,EN WAT DENK U ,WAAR DE KRAKER/ANARQUIST/ANTISOCIAAL OP STEMD,NEE WAARDE VRIEND ZEER ZEKER NIET OP DE PVV,NOGMAALS PVV STEMMERS ZIJN VERSTANDIGE MENSEN,
        DE LINKSMENS DAARENTEGEN ONBETROUWBAAR EN VALS/LEUGENACHTIG.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Jacob

          Mensen, laten we het toch allemaal netjes houden. Links, Rechts, Groen, Rood, Zwart of wit, het doet er niet toe.
          De samenleving is al genoeg gestoord zoals die is. Criminaliteit stijgt, Vandalisme neemt toe, het onderwijs zakt hard in peil, etc.etc.
          Misschien niet helemaal aan de vorige regeringen te wijten, maar aan het systeem. Voordat er een besluit genomen kan worden zijn we een jaar verder. Rom kan ervan meepraten dat je dit met zakendoen niet kan hebben. Daarom ben ik een heel groot voorstander van een dermate dramatische overwinning van 75 zetels, dat een partij het zelf kan bepalen zonder onderhandelingen om dan uiteindelijk toch net niets te presteren.
          Voor mij persoonlijk de PVV, maar als zij het niet redden dan hoop ik op z’n minst dat zij en de VVD het samen mogen doen.
          En nu niet meer schelden en herriemaken.

            /   Beantwoorden  / 
        2. Rom Helweg

          En ik maar denken dat de partij van mevrouw Halsema, terechte winnares van de Thorbecke prijs overigens, haar partij naar jou had genoemd, Nico Groen. Haha. Het wordt tijd dat ik me eens bezig ga houden met substantiele gesprekken, ik zeg u vaarwel. Het was mij een waar ongenoegen.

            /   Beantwoorden  / 
          1. NICO GROEN

            nou,het ga je goed rom, en doe de kabouter koningin de groeten van mij,ik ga er van uit dat je aanhanger bent van de kabouter partij.

              /  
  50. Hamster-007

    Deze peiling staat wel heel haaks op de Nipo-peiling.
    PVV staat daar op 18, VVD op 31, D66 op (ik dacht) 12, PVDA stabiel op 33.
    Ik neem aan dat het wat zegt over de mensen die met de peiling van Maurice de Hond meedoen ;)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.