Eurlings de Asfaltman

verkeerenwaterstaat.nlDe minister van Verkeer en Waterstaat, de symphatieke CDA-Limburger Camiel Eurlings, wil de fileproblemen tussen Amsterdam en Almere oplossen door met asfalt te gaan gooien. Eerder werd het plan om onder het tussengelegen Naardermeer een tunnel aan te leggen volledig afgebrand. Daarna werd het VVD-plan tot het bouwen van een hypermoderne brug tussen Amsterdam en Almere weggewimpeld. Dus nu gaat Eurlings maar gewoon voor de ouderwetse oplossing: een bredere weg. Ooit gedacht aan een goeie en snelle trein tussen Amsterdam en Almere? Ohnee, want met treinen kan Eurlings al helemaal niet omgaan

Zie ook: Eurlings besteed 3,6 miljard aan asfalt Almere-Amsterdam

Lees ook:Eurlings besteed 3,6 miljard aan asfalt Almere-Amsterdam
Lees ook:Afaltman Eurlings tekent zijn Randstadplan
Lees ook:Snelwegnieuws
Lees ook:VVD ziet niets in tunnel
Lees ook:Wat gaat Camiel allemaal bouwen?

9 reacties op “Eurlings de Asfaltman

  1. Asfaltman 2

    Flikker toch op met dat openbaar vervoer. Die A6 had gewoon doorgebouwd moeten worden zoals hij in 1976 al gepland was. En waar is de A3???? Hou toch op man die files kunnen niet meer zo. Asfalt moet er komen en snel, anders wordt kan onze economie het wel schudden.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Mr M

    @Asfaltman 2: Laat me raden, het milieu zegt jou niet zoveel, je weet wel, dat is die mooie groene omgeving om je heen, die je ongetwijfeld rijdend in een SUV, langs je heen ziet snellen, als je over dat asfalt heen raast.

    Meer wegen zijn geen oplossing. Ik denk meer aan rekeningrijden / even en oneven dagen plan / Meer belasting voor vervuilende auto’s / flexibel werken, enz..enz..

    Er zijn zoveel oplossingen, en asfalt is er inderdaad een, maar niet degene die ik prefereer, vind het ook geen standpunt voor een CDA’er…meer VVD.

    Maar goed, het CDA moet zijn pootjes laten hangen naar de VVD, om de coalitie niet om zeep te helpen…

    En over onze economie>? die hangt niet af van het beetje asfalt tussen almere (net opgedregd, en vooral heel leeg). En Amsterdam, jahoo, we hebben een containerterminal, met een boot per week (dat waren er in 1492 vast ook al wel zoveel)

    Asfaltman : kort door de bocht!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Asfaltman 2

    En jij wil dus zeggen dat duizenden auto’s die elke dag in de file staan te draaien en constant van stilstaan naar rijdend naar stilstaan naar rijdend, niet extra uitlaatgassen met zich meebrengd en dat dat dus niet slechter voor het milieu is? Als ik voor een cursus in Utrecht moet zijn dan kost mij dat i.p.v. 45 min. 105 minuten. Dat is een uur vertraging. En nee ik heb geen SUV en als het kan neem ik zelfs extra mensen mee in mijn auto om op plaats van bestemming te komen. Die tunnel zou gewoon de beste oplossing geweest. Maar nee alles wordt afgebrand door die linkse partijen omdat er dan in de achtertuin van Weesp geboord moet worden. Onze infrastuctuur ligt gewoon op zijn gat. Vrachtwagens kunnen amper meer door Nederlands middelen vervoeren omdat deze constant in de file staan. Zo zijn er zo veel meer die er nu ook onder lijden dan enkel dat stukje natuur. Als er geen wegen meer gebouwd worden dan moet Nederland zijn inwoners aantal ook niet laten stijgen. Mensen kunnen nu niks en bedrijven werken nou eenmaal over het algemeen van 7 tot 7. Maar kennelijk werk jij al van 10 uur savonds tot 10 uur sochtends omdat dit zo goed meewerkt aan de flexibele werktijden.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Asfaltman 2

    Dat extra spoor wordt dan zeker net zo een geweldig succesvol project als de HSL lijn. Want dat liep allemaal op rolletjes en kost ook bijna geen geld.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Nilsson

    @Asfaltman 2

    Weet je,je hebt gelijk met je kritiek wat betreft het uit de klauwen lopen van begrotingen op bijv. de HSL lijn en wat mij betreft voeg je daar de betuwelijn aan toe. De denkfout die je m.i. maakt is dat je die fouten transfereert naar andere projecten en dan vooral naar de projecten die jou blijkbaar niet aanstaan. Misschien moet je de kritiek eens toepassen op hoe er met geld is omgesprongen om de files op te lossen.

    Al jarenlang (zo’n 50 jr.) wordt er in Nederland alsmaar meer geld gepompt in het aanleggen van nieuwe wegen, verkeerspleinen, filestroken en andere soms zeer nuttige zaken, maar soms ook niet. Wat echter ook opvalt is dat de files daardoor niet minder en kleiner worden maar vooral meer en langer worden. Dit lijkt paradoxaal maar niet als je in ogenschouw neemt dat door die grotere (auto)mobiliteitsmogelijkheden er vooral ook meer auto’s, meestal zeer slecht benut (gem. 1,2 pers. per auto, zomaar inschatting), op de weg komen.

    Een ander probleem is dat door meer asfalt meestal niet de knelpunten worden aangepakt (de z.g. bottlenecks) maar de files slechts worden verspreid over een groter aantal meters asfalt. Lekker hoor i.p.v. in een file van 2 x 4,5 km. rijbaan in een file van 3 x 3 km. rijbaan staan.

    Laten we toch eens ophouden met die dogmatische tegenstelling van verkeer vs. milieu en daadwerkelijk kijken naar de oplossing. Er is nauwelijks een verkeersdeskundige te vinden die nog vindt dat de oplossing zit in alleen en altijd maar meer asfalt. Meer asfalt geeft meer mobiliteitsmogelijkheden en dus zal van die mogelijkheid gebruik worden gemaakt, ergo meer files. Dit is al een lange wettigmatigheid, zomaar pleitten voor meer asfalt is dus het probleem niet oplossen maar juist verergeren.

    Meer asfalt is het probleem vooruit schuiven. Is niet nadenken over de oplossing van dit probleem maar is meer ruimte (asfalt) vragen voor jouw probleem. Ik ga er van uit dat je streeft naar een oplossing, wat dat betreft kan ik je de FEM business van 3 februari aanbevelen met daarin een genuanceerd artikel over het dichtslibprobleem in Nederland.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Arjanne

    Iedereen is ook maar zo maf om weer tussen 8 & 10 en 4 & 6 in die rij aan te sluiten, dat vind ik echt onvoorstelbaar, we zijn toch gek met z’n allen, tijden van werken verdelen en mensen die niets te zoeken hebben weg van de weg!!!

      /   Beantwoorden  / 
  7. Asfaltman 2

    @Nilsson
    Alinea 2:
    Er wordt al 30 niets, maar dan ook helemaal niets in het wegennet geinvesteerd. Laat ze nu eindelijk maar eens beginnen…

    Alinea 3:
    Daar heb je inderdaad gelijk in. Die oplossing met die tunnel ben ik daarom ook veel meer een voorstander van. Maar er zitten constant weer van diezelfde personen die de beste oplossingen totaal afbranden.

    Vreemd vind ik ook dat jij sugereerd dat ik geen voorstander ben van extra spoor. Daar ben ik het ook niet mee eens. Spoor moet er inderdaad wel degelijk ook bijkomen. Heb namelijk ook jarenlang in die overvolle treinen en bussen gezeten, maar ik denk niet dat hiermee het hele file probleem gelijk opgelost is. Uiteindelijk zul je bij het bouwen van extra huizen (Hele polder met Almere en Lelystad) ook moeten investeren in alle soorten van je infrastructuur. Dit heeft enkel 30 jaar stilgestaan met alle gevolgen van dien… Nederland staat massaal vast.

    @ Arjanne:

    Ik werk inderdaad van 7 tot 3:30 of 10:30 tot 7 (waar mogelijk). Enkel om die kl*te files te ontwijken.
    En jij?

      /   Beantwoorden  / 
  8. R. Verbeek

    Als vrachtwagenchauffeur sinds mijn 18e jaar, ben nu 60 jaar, heb ik wel zoveel kilometers op de weg gezeten en ik erger me ook aan de files. Nu worden er ontzettend dure projekten uitgevoerd.

    Mijn mening is dat de oplossing veel simpeler is. Files ontstaan tien kans negen bij het invoegen waardoor alles opstropt.
    De invoegstroken zijn veels te kort.
    Maak de invoegstroken een paar kilometer langer en je bent op deze manier van veel files af.

    Bespaart heel wat geld.

    Rien verbeek

      /   Beantwoorden  / 
  9. ex israelite Victim

    Oeps , héél Èrg Opgepast Hiér !

    Aan die pasfoto te Zien is die eurlings wel Zeker een jood , in dát geval dienst die niets dan Wanen en Bedrog , en is enkel aan de joden Trouw en dát Nóg !

    En die joden zeggen Ons Niets , dan de Ondergang Steeds maar Wéér en Anders Niet !

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.